Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Kita>Sportas>Fizinis krūvis nėščiai moteriai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Fizinis krūvis nėščiai moteriai

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223242526272829
Aprašymas

Įvadas. Literatūros apžvalga. Nėštumas ir fiziniai pratimai. Trys nėštumo trimestrai. Keletas pratimų nėščiosioms prieš pradedant mankštintis. Pratimų kompleksas nėščiosioms (pagal J. Tupler ir A. Thompson, 1996): Apšilimas stovint; Pratimai kojų ir rankų raumenims; Apšilimas sėdint; Pratimai viršutinei kūno daliai; Pratimai kojų raumenims; Pratimai atliekami gulint ant nugaros; Pratimai kojų raumenims; Raumenų tempimo pratimai. Pratimų komplekso pavyzdžiai. Išvada.

Ištrauka

Seniau buvo manoma, kad nėščia moteris neturėtų mankštintis, tačiau šiais laikais mes žinome daug daugiau. Daugeliui gali kilti klausimas: kam gi viso to reikia? Juk gimdymas yra natūralus fiziologinis procesas, sveikos moters kūno sandara pritaikyta gimdymui. Visa tai tiesa, tačiau ne visos moterys tikslingai pasinaudoja natūraliais savo sugebėjimais. Daugelio mokslininkų įrodyta, kad gerai fiziškai pasirengusios moterys daug lengviau pakelia nėštumą, o po gimdymo daug greičiau atgauna jėgas. Jei moteris tinkamai pasirengusi fiziškai, o jos teorinis ir psichologinis pasirengimas irgi yra šiuolaikinis, tai tokia moteris daug lengviau gimdo, o gimdymas būna greitesnis.
/M. Ivani 1981; Ž. Mačiūnienė 1996, 1999, 2002./
Amerikos Akušerijos ir Ginekologijos Koledžas (American College of Abstetricians and Gynecologists ACOG) patvirtino mankštinimosi svarbą laukiantis kūdikio bei periode po gimdymo. "Jeigu nėra nei akušerinių, nei ginekologinių komplikacijų", teigiama ACOG pranešime, "nėščios moterys gali mankštintis ir tinkamai pasiruošti gimdymui."
/Julie Tupler, R.N., with Andrea Thompson 1996/
Fizinis aktyvumas teigiamai veikia nėščios moters organizmą. Socialinė hipokinezė (judesio stoka) tiesiogiai veikia nėščią moterį. Todėl gimdymas tapo sunkesnis, žymiai dažnesnės jo komplikacijos. Norint, kad moteris normaliai gimdytų ir pagimdytų sveiką kūdikį, fizinis aktyvumas yra labai svarbus. Jis labai pagreitina medžiagų apykaitą, įtraukdamas į šį procesą pagrindines organizmo gyvybinę veiklą užtikrinančias sistemas: širdies ir kraujagyslių, kvėpavimo, judėjimo ir atramos bei kt.
Mankštinantis gaminasi ir išsiskiria įvairūs tarpiniai medžiagų apykaitos produktai, parūgštinantys vidinę organizmo terpę. Visi tarpiniai medžiagų apykaitos produktai patenka į organizmą per kraują ir gali neigiamai veikti gemalą. Tačiau nuo to gali apsisaugoti pati moteris: mankštindamasi turi nuvargti.
Didesnis fizinis aktyvumas iš esmės pagerina nėščiųjų širdies ir kraujagyslių funkcinę būklę, lyginant su nesimankštinančiomis nėščiosiomis. Taip pat fizinis aktyvumas iš esmės pagerina nėščiųjų išorinio kvėpavimo sistemos funkcinę būklę, lyginant su nesimankštinančiomis. Nėštumo metu gimda stumia diafragmą aukštyn, apsunkindama kvėpavimą (atsiranda dusulys). Tai galima įveikti atliekant specialius, kvėpavimą lengvinančius pratimus. Didesnis fizinis aktyvumas taip pat iš esmės pagerina nėščiųjų griaučių raumenų sistemos būklę, lyginant su nesimankštinančiomis. Nėštumo metu šonkauliai pasikelia, o artėjant gimdymui dubens sritis praplatėja. Kadangi kaulai negali išsitempti, nėštumo hormonas relaksinas atlaisvina sąnarius ir jie darosi paslankesni. Padidėjus sąnarių paslankumui fizinės veiklos metu gali kilti traumų pavojus. Todėl skiriant pratimus nėščiosioms būtina į tai atsižvelgti. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-06-24
DalykasSporto kursinis darbas
KategorijaKita >  Sportas
TipasKursiniai darbai
Apimtis26 puslapiai 
Literatūros šaltiniai9
Dydis30.75 KB
AutoriusRenata
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaLietuvos Kūno Kultūros Akademija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Fizinis kruvis nesciai moteriai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 26 puslapiai 
  • Lietuvos Kūno Kultūros Akademija / 2 Klasė/kursas
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą