Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Kita>Sportas>Sportinės traumos
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Sportinės traumos

  
 
 
1234567891011
Aprašymas

Įžanga. RICE taisyklė. Kada kreiptis pagalbos? Specifinės kultūristų traumas. Lentelės. Išvados.

Ištrauka

Mano referato tema "Sportinės traumos".Šiandien daugeliui žmonių sportinė veikla – kasdieninis dalykas, tačiau jos teikiamą džiaugsmą gali gerokai sumažinti patirta trauma. Jėgos sportas neišvengiamai yra susijęs su sportinėmis traumomis, daugelio iš jų – nedidelės (maži sumušimai, nubrozdinimai, raumenų patempimai, sąnario raiščių patempimai). Tokios traumos lengvai išgydomos tinkamai suteikus pirmąją pagalbą, poilsį ir reabilitacijos priemonės. Kokią pirmąją pagalbą ir kaip suteikti, turi išmanyti ne tik treneriai, sporto instruktoriai, bet ir patys sportuojantys asmenys. Kultūrizme svarbu suteikti pirmąją pagalbą kuo greičiau bei nedelsiant kreiptis pagalbos į gydytojus. Tinkamos profilaktikos priemonės gali sumažinti lengvas traumas ir užkirsti kelią sunkesnėms. Šis mano referatas supažindina su pagrindinėmis traumomis kultūrizme, jų ivertinimu, skubia pirmąją pagalba ir reabilitacijos principais.

Pirmoji pagalba įvykus sportinei traumai – RICE taisyklė. Įvykus traumai,pirmiausia turi būti įvertinamas sužalojimo sunkumas. Svarbiausias veiksnys – traumos mechanizmas. Sporto salėje galima suteiktį pagalbą atletui,patyrusiam nedidelę traumą, kai nėra raumenų spazmų arba jie trumpalaikiai, nėra suktelėjimo arba jis nedidelis, kai sukėlusi traumą jėga buvo nedidelė. Paprastai jaučiamas vietinis skausmas, paspaudimas ( vietos jautrumo testas ) neturėtų sukelti papildomo skausmo. Dėl lengvų traumų organizmo funkcija paprastai nesutrinka.
Jeigu sportininkas junta vidinį ar stiprų skausmą, o paspaudus – papildomą skausmą, jeigu sutrikusi funkcija arba raumenų spazmai trunka keletą minučių ir ilgiau, ieškoma kitų sužalojimų, imobilizuojama traumuota dalis ir kviečiama medicinos pagalba. Tos pačios priemonės taikomos, jeigu sumušimo vieta greitai paburksta ir pakeičia spalvą. Šiuo atveju gali būti sužeistas ir kaulas.
Kai kuriais atvejais be rentgenogramos sunku atskirti, ar tai tik smarkus sumušimas, ar lūžis.
Patyrusiems lengvą traumą sportininkams nereikia specialios priežiūros. Tačiau jei trauma sutrikdė funkciją, turėtų būti teikiama pagalba pagal RICE taisyklę.
R – rest (ramybė) - - išvengti papildomos traumos ir pagreitinti gijimą.
I – ice (ledas) - - stabdyti tinimą (sutraukiant kraujagysles traumuotoje vietoje) ir sumažinti skausmą.
C – compression (spaudimas) - - mažinti kraujavimą ir stabdyti tinimą.
E – elevation (pakėlimas) - - padėti traukos jėgai grąžinti kraują į širdį iš pažeistosvietos ir sumažinti kraujo spaudimą.
Pirma RICE primonė yra ramybė. Jei trauma lengva ir funkcija ar judesio amplitudė nesutrikusi, ramybė nėra svarbi. Tačiau jeigu trauma trukdo dalyvauti treniruotėse ar varžybose, sportininkui Būtina ramybė, kol negalavimas praeis ir atsistatys funkcija. Dažniausiai esant lengvai traumai reikalinga 1 – 3 dienų ramybė. Tačiau stiprūs pažeidimai gali gyti ilgiau. Traumos vieta ir dydis bei sutrikusi funkcija lemia sportininko neveiklumo laiką. Pavyzdžiui, šlaunies priekio, klubo, kaklo ar juosmens traumų atvejais gali prireikti ilgesnio ramybės periodo dėl apsauginių raumenų spazmų, hemotomų susidarymo, negebėjimo normaliai funkcionuoti ar judėti.
Šalčio terapija – pirmoji priemonė , mažinanti patinimą, skausmą ir uždegimą. Šalčio terapijai galima naudoti ledo paketus, gelio paketus, masaža ledu, tirpstančio ledo vandenį arba panardinimą į šaltą vandenį. Praktikoje rekomenduojama naudoti natūralų ledą, o ne cheminius jo pakaitalus, nes jie gali būti netinkamos temperatūros. Įvykus traumai ant traumuotos vietos uždedama ir prispaudžiama šaldomoji pagalvėlė, kad sumažėtų skausmas bei patinimas. Pagalvėlė arba maišelis su ledu turėtų būti įvinioti į drėgną rankšluostį arba į kitą drobinę medžiagą. Labai šaltoje aplinkoje šaldomoji pagalvėlė įvyniojama į sausą rankšluostį – tai apsaugos nuo nušalimo. Jeigu lengvos traumos atveju pagalvėlė naudojama skausmui mažinti, galima ją laikyti ranka arba sulankstytu tokio pločio audeklu, kad uždengtų pagalvėlės galus, kitais atvejais turi būti naudojamas spaudžiamasis tvarstis. Tvirtinamosios juostos mazgą reikia surišti virš šaldomosios pagalvėlės, o ne prie odos. Paprastai naudojami elastiniai vyturai, tačiau bintuoti reikia ne per standžiai, nes tai sutrikdys kraujotaką – sportininkui bus nepatogu, jaus galūnės dilgčiojimą ar nutirpimą. Nors šie pojūčiai gali būti ir kurios nors stadijos reakcija į šaltį. Reikia patikrinti, ar žemiau tvarsčio audiniai nepatinę ir nepamėlynavę. Visada, uždėjus spaudžiamąjį tvarstį, reikia patikrinti distalinį pulsą. Šaldomoji pagalvėlė turi būti laikoma ne ilgiau kaip 20 – 30 minučių. Nuėmus ją, pažeistąją dalį laikyti pakeltą ir apvyniotą elastinių vyturu. Po 90 minučių vėl uždedama šaldomoji pagalvėlė. Šią procedūrą galima kartoti 2 – 3 kartus per dieną 2 – 3 paras. Jeigu pažymiai ar simptomai stiprėja, skausmas ir patinimas neatslūgsta, sportininkas privalo kreiptis į gydytoją. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-06-22
DalykasSporto referatas
KategorijaKita >  Sportas
TipasReferatai
Apimtis8 puslapiai 
Literatūros šaltiniai3
Dydis16.07 KB
Autoriussergis
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word sportines traumos siandien [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 8 puslapiai 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 2 Klasė/kursas
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą