Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Kita>Sportas>Kūno kultūros teorija (5)
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Kūno kultūros teorija (5)

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940
Aprašymas

Fizinės treniruotės pagrindai. Pagrindiniai sveikos gyvensenos komponentai ir fizinio aktyvumo normos. Fizinė treniruotė, jos apimtis (treniruotės krūvis) ir intensyvumas. Fizinio rengimo uždaviniai ir priemonės. Techninio, taktinio, teorinio, psichologinio rengimo uždaviniai. Jėgos fizinė ypatybė, jos ugdymo metodai ir priemonės. Greitumo, lankstumo, vikrumo fizinės ypatybės, jų ugdymo priemonės. Ištvermės fizinė ypatybė, jos ugdymo metodų grupės, metodai ir priemonės. Sveikos gyvensenos pagrindai. Kaip priklauso sveikata nuo žmogaus galių ir jį supančios aplinkos? Kokios yra svarbiausios rizikos veiksnių grupės, turinčios įtakos sveikatai? Kokie yra pagrindiniai sveikos mitybos principai? Kaip vertinate savo kūno masės indeksą? Kokia cholesterolio ir lecitino įtaka sveikatai? Nuo ko priklauso paros energijos poreikis? Kokią reikšmę žmogaus sveikatai turi baltymai? Kokiu būdu nikotinas patenka į žmogaus organizmą? Kada atsiranda fizinė priklausomybė nuo alkoholio? Kuriuos organus ir sistemas labiausiai pažeidžia alkoholis? Fizinis aktyvumas-sveikatos stiprinimo priemonė. Judesys. Žmogaus judėjimo aparatas ir jo nuolatinio aktyvumo poveikio sveikatai samprata. Žmogaus sistemingo fizinio aktyvumo įtaka jo širdies-kraujagyslių sistemos funkciniam stoviui. Ilgalaikės fizinės treniruotės įtaka žmogaus išorinio kvėpavimo sistemai. Kaip įtakoja sistemingas fizinis aktyvumas pagrindinius sveikatos rizikos faktorius (veiksnius)? Sistemingo fizinio aktyvumo įtaka žmogaus judėjimo aparatui ir organizmo medžiagų apykaitai. Fizinės saviugdos pagrindai. Apibūdinti testus, kuriais nustatomas širdies-kraujagyslių sistemos treniruotumas? Kaip apskaičiuoti optimalų kūno svorį? Kaip nustatyti aerobines treniruotės fizinio krūvio intensyvumą? Sudaryti asmeninę aerobinės treniruotės programą (krūvio apimtis, krūvio intensyvumas ir krūvio dažnis). Judesys. Jo reikšmė gyviems organizmams. Pagrindiniai sveikatos rizikos faktoriai (veiksniai) ir galimybė kovoti prieš juos sistemingu fiziniu aktyvumu? Sistemingo fizinio aktyvumo įtaka žmogaus organizmo medžiagų apykaitai. Sisteminga fizinė treniruotė ir širdies-kraujagyslių sistema. Treniruotos širdies veiklos ypatumai. Sistemingo fizinio aktyvumo poveikis išorinio kvėpavimo sistemai. Sveikatos sąvoka ir apibrėžimas. Kas tai yra sveika gyvensena? Nuo kokių rizikos veiksnių ir kiek priklauso gyventojų sveikatos būklė? Kokie rodikliai atspindi visuomenės sveikatos būklę? Kas tai yra abstinencinis sindromas? Pagrindiniai sveikos mitybos principai? Kuo žmogaus organizmui svarbūs baltymai? Kas tai yra stresas ir kaip jį kontroliuoti? Kas tai yra asmens higiena ir kokia jos reikšmė? Kokie yra pagrindiniai racionalaus darbo principai? Odos funkcija ir higiena. Fizinės treniruotės apimties ir intensyvumo sąvokos? Pagrindiniai fizinio ir techninio rengimo uždaviniai ir priemonės. Pagrindiniai teorinio ir psichologinio rengimo uždaviniai. Jėgos fizinė ypatybė, jos ugdymo metodai ir priemonės. Greitumo, lankstumo, vikrumo fizinės ypatybės, jų ugdymo priemonės. Ištvermės fizinė ypatybė, jos ugdymo metodai ir priemonės. Fizinės treniruotės apimtis ir intensyvumas. Kas tai yra sveikata? Nustatykite savo kvėpavimo sistemos funkcinį pajėgumą. Odos funkcija ir higiena. Fizinio, techninio, taktinio rengimo uždaviniai. Apibūdinkite sveikos gyvensenos sampratą. Pagrindiniai reikalavimai savarankiškai fizinei treniruotei. Pagrindiniai sveikos mitybos principai. Jėgos fizinė ypatybė, jos ugdymo metodai ir priemonės. Išvardinkite pagrindinio sveikatos mokymo uždavinius. Sudarykite asmeninę pirmo mėnesio aerobinės treniruotės programą. Cholesterolio, lecitino ir ląstelienos įtaka sveikatai. Greitumo, lankstumo, vikrumo fizinės ypatybės. Jų ugdymo metodai ir priemonės. Apibrėžkite sveikatos rizikos veiksnius. Sudarykite pirmo mėnesio kūno svorio reguliavimo fiziniais pratimais programą (fizinio krūvio apimtis, intensyvumas, dažnis) remiantis Rufje testo rezultatais. Nikotino poveikis rūkančiųjų sveikatai. Ištvermės fizinė ypatybė. Asmens higienos samprata. Sudarykite asmeninę vienos treniruotės jėgos ištvermės ugdymo programą (pratimų skaičius, serijų skaičius, kartojimų skaičius serijoje, pertraukėlės (min.) tarp pratimų ir tarp serijų). Kaip pasireiškia abstinencinis sindromas? Ištvermės fizinės ypatybės ugdymo metodai ir priemonės. Tinkamo gyvenimo rėžimo higieninis apibūdinimas. Kaip be vaistų galima sumažinti padidėjusį kraujospūdį?

Ištrauka

1. Judesys. Jo reikšmė gyviems organizmams.
Judesys – kiekvieno gyvo organizmo pagrindinė f-ja. Visi gyvena tik tol, kol turi galimybę judėti. Žmogaus judėjimą atlieka: kaulai, jų jungtys ar sąnariai, raumenys, raiščiai, sausgyslės. Tačiau pačiame judesio atlikime (kaip pagalbininkai) dalyvauja visi organai ir jų sistemos.
Visi teigiami pakitimai vyksta per teigiamus pakitimus raumenyse, kurie yra visuose gyvuose organizmuose (žmogaus kūne yra 640 raumenų). Atliekant judesius, aktyvėja visų organų veikla. Judesiai- fizinio krūvio pagrindas. Nuo judesių visi mūsų organai darosi labiau treniruoti, o kartu ir sveikesni.
2. Pagrindiniai sveikatos rizikos faktoriai (veiksniai) ir galimybė kovoti prieš juos sistemingu fiziniu aktyvumu?
Pagrindiniai sveikatos rizikos faktoriai:
padidintas arterinis kraujospūdis;
žalingi įpročiai (alk., tab., nark.);
hipodinamija-nepakankamas fizinis aktyvumas;
padidintas cholesterino ( blogųjų neprisotintų lipidų) riebalų kiekis kraujyje (perteklius yra, kai 100 cm2 kraujo yra apie 260 mg cholesterino);
padidintas kūno svoris;
aukšta nervinė, emocinė įtampa (atsiranda kai yra per daug informacijos).
Juo daugiau rizikos faktorių turi žmogus, juo didesnė tikimybė susirgti išėmine širdies liga. Fizinis aktyvumas sumažina padidintą kraujospūdį, neišsivysto Hipodinamija (nepakankamas fizinis aktyvumas), mažina cholesterolio kiekį (koncentraciją) kraujyje, mažėja kūno svoris (gerėja medžiagų apykaita), nuima nervinę įtampą (vienos smegenų dalys dirginamos, kitos slopinamos- pailsi).
3. Sistemingo fizinio aktyvumo įtaka žmogaus organizmo medžiagų apykaitai.
Nuo sportavimo gerėja ir gilėja medžiagų apykaita. Treniruotų žmonių skrandžiuose neužsiguli maistas (nes virškinimas nesutrikęs), geriau išsiskiria fermentai, gilėja ir gerėja medžiagų skaidymo procesai.
4. Sisteminga fizinė treniruotė ir širdies-kraujagyslių sistema.Treniruotos širdies veiklos ypatumai.
Treniruota širdis gali išstumti 100ml kraujo, netreniruota- beveik dvigubai mažiau. Taigi, treniruota širdis įgauna didesnę susitraukimo jėgą. Netreniruota širdis, lyginant su treniruota, per parą padaro 1400 susitraukimų daugiau. Treniruotai širdžiai pulsas gali nukristi iki 30 susitraukimų per minutę (ramybės būsenoje). Treniruoto žmogaus pulso max gali būti 120, netreniruoto- 140 ir daugiau.
5. Sistemingo fizinio aktyvumo poveikis išorinio kvėpavimo sistemai
Treniruojantis, retėja įkvėpimų skaičius per minutę: treniruotas žmogus per minutę įkvepia 8-12, o netreniruotas-nuo 17 iki 120 kartų. Gyvybinis plaučių tūris –kiekis, kuri max gali įkvėpti žmogus. Treniruotas vyras-8 l., netreniruotas- 4,5-5 l.. Treniruota mergina-6 l., netreniruota- 2,5-3 l.. Dėl padidinto kraujospūdžio (t.y., kai be saiko vartojama kava, druska, alkoholis, tabakas, yra nutukimas) išsivysto hipertonija.
6. Žmogaus judėjimo aparatas. Jo sistemingo aktyvumo įtaka žmogaus organizmo funkciniam lygiui.

7. Sveikatos sąvoka ir apibrėžimas?
"Sveikata tai ne viskas, bet be sveikatos viskas yra niekas" – Šopenhaueris.
Sveikata- tai daugiau negu laisvė nesirgti, laisvė nekentėti skausmų, laisvė per anksti nemirti. Sveikata tai visapusiška fizinė, dvasinė ir socialinė žmogaus gerovė. Ji glaudžiai susijusi su žmogų supančia aplinka. Sveikatą netgi galima išreikšti tam tikra formule:
Didindami skaitiklį ir mažindami vardiklį, galime tikėtis geresnės sveikatos. Aplinka gali turėti ir teigiamą poveikį (dėl to apibrėžimas nėra visiškai teisingas). Bet iš to seka išvada, kad valdant aplinką ir didinant žmogaus galias galima siekti sveikatos.
5 elementai ugdant sveikata: 1 Sveikata saugančios aplinkos sukūrimas 2 Aktyvi visuomenes veikla 3 Sveikos gyvensenos igūdžių asmeninis ugdymas 4 Sveikatos paslaugu orientavimas profilaktikos kryptimi (profilaktika- kaip išvengti ligų) 5 Sveikos visuomenes politikos sukūrimas ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-01-10
DalykasSporto konspektas
KategorijaKita >  Sportas
TipasKonspektai
Apimtis25 puslapiai 
Literatūros šaltiniai0
Dydis181.53 KB
Autoriusmindzius.p
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas1
Švietimo institucijaVilniaus Gedimino Technikos Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word FIZINIO_TEORIJA_NEW_2 [speros.lt].doc
Microsoft Word FIZINIO_TEORIJA_SPERA_ [speros.lt].DOC
Microsoft Word KUNO_KULTURA [speros.lt].DOC
Microsoft Word SPARGALKES__FIZINIO_TEORIJA [speros.lt].DOC
Microsoft Word SPARGALKES__KUNO_KULTURA_ [speros.lt].DOC
Microsoft Word KUNO_KULTURA2 [speros.lt].doc
Microsoft Word FIZINIO_TEORIJA [speros.lt].DOC
Microsoft Word FIZINIO_TEORIJA2 [speros.lt].doc
Microsoft Word FIZINIO_TEORIJA_NEW_ [speros.lt].DOC
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Konspektai
  • 25 puslapiai 
  • Vilniaus Gedimino Technikos Universitetas / 1 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą