Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Kita>Sportas>Kūno kultūra (8)
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Kūno kultūra (8)

  
 
 
12345678910111213
Aprašymas

Kūno kultūra. Fizinio ugdymo formos yra įvairios. Kūno kultūra bendrojo lavinimo mokykloje aprėpia. Mokinių fizinio aktyvumo raiškos gali būti realizuojamos dvejopai. Kūno kultūros darbo formos. Fizinės veiklos formos vaikų darželyje. Fizinio ugdymo pratybos. Ryto mankšta. Mankštos pertraukėlės ugdymo veikloje. Fiziniai pratimai pasivaikščiojimo metu. Sporto pramoga. Sporto šventė. Sveikatos diena. Savarankiška aktyvi fizinė veikla. Fizinės veiklos formos pradinėje klasėje. Kasdieninė (ryto) mankšta. Fizinio ugdymo pratybos ir pamokos. Judrieji žaidimai. Mankštos pertraukėlės. Judriosios pertraukos. Savarankiškas aktyvus judėjimas. Sporto pratimai ir žaidimai. Pasivaikščiojimai ir išvykos. Sporto šventės. Sveikatos dienos. Sporto pramogos ir judriųjų žaidimų popietės. Sporto aikštynas.

Ištrauka

Kūno kultūra – svarbi asmens ir visuomenės bendrosios kultūros dalis, glaudžiai susijusi su kitomis kultūros sritimis, ypač su sveikatos stiprinimu ir sportu. Ji padeda siekti asmens fizinės, psichinės ir dvasinės darnos, t.y. stiprina įvairaus amžiaus žmonių sveikatą. Apimdama įvairias asmens fininio aktyvumo raiškos formas, kūno kultūra sudaro sąlygas asmeniui pažinti save ir ugdytis fizinę ir dvasinę ištvermę, individualumą, tikėjimą sėkme siekiant fizinės ir dvasinės sveikatos. Sėkminga šiuolaikinės kultūros sklaida neįmanoma be žinių apie sveiką gyvenseną, žmogaus organizmą ir veiksnius, laiduojančius jo darnų funkcionavimą taip pat jo veiklą pažeidžiančius veiksnius bei būdus ir priemones, padedančias atstatyti organizmo darną. Taip pat teorinės žinios, pateikiamos per kūno kultūros pamokas sudaro galimybę susipažinti su: atskirų fizinio aktyvumo formų, sporto šakų lavinamosiomis bei korekcinėmis galimybėmis, taisyklėmis, jų praktikavimui reikalingų gebėjimų ir įgūdžių lavinimo metodika; kūno kultūros ir sporto spichologijos pradmenimis; saugaus elgesio, padedančio išvengti traumų, taisyklėmis; tautinėmis fizinio aktyvumo, kūno kultūros ir sporto tradicijomis ir t.t.
Fizinio ugdymo formos – mokymo proceso organizavimo ir fizinių ypatybių lavinimo struktūra.

Fizinio ugdymo formos yra įvairios:
• pamoka
• treniruotė (pamokos tipas)
• rytinė mankšta
• gydomoji mankšta
• higieninė mankšta
• varžybos
• turistinis žygis
• ekskursija
• išvyka
• krosas
• žaidimas ir kt.
Svarbiausia mokinių fizinio ugdymo forma – kūno kultūros pamoka. Čia glūdi kasdienio mankštinimosi ištakos: ugdytiniai mokomi mankštinimosi metodikų, reikalaujama fizinio pasirengimo rodiklių pažangos, skiriamos namų užduotys. Kita būtina fizinio ugdymo forma – užklasinė, užmokyklinė kūno kultūra. Ne pamokų metu rekomenduojama sportuoti ir mankštintis pagal savo pomėgius.
Kūno kultūra bendrojo lavinimo mokykloje aprėpia:
mokinių fizinio aktyvumo raišką,
teorines kūno kultūros, sveikatos ir sporto žinias.

Mokinių fizinio aktyvumo rūšys užima nevienodą vietą kūno kultūros pamokose. Ją lemia mokinių amžius, asmeninio fizinio išsivystymo lygis, sveikatos būklė, lytis, individualūs interesai, polinkiai bei gebėjimai, mokyklos materialinė bazė. Mokiniai skatinami sąmoningai rinktis tinkamiausias fizinio aktyvumo formas bei rūšis atsižvelgiant į savo interesus bei polinkius.
Mokinių pagrindiniai judesiai (ėjimas, bėgimas, šuoliai ir t.t.) gali būti lavinami tiek specialiomis užduotimis (ypač pradinėse klasėse), tiek per kitoms fizinio aktyvumo rūšims skirtus užsiėmimus. Pastaruoju atveju judesių kultūros ugdymas yra integralus kūno kultūros pamokų komponentas.
Mokinių fizinio aktyvumo raiškos gali būti realizuojamos dvejopai:
1. puoselėjant bendrąjį fizinį mokinių vystymąsi, fizines galias bei sveikatą, nesiekiant sportinių rezultatų,
2. siekiant sportinių rezultatų (šiuo atveju kūno kultūra iš esmės sutampa su sportu).
Visos fizinio aktyvumo formos gali būti realizuojamos tiek per kūno kultūros pamokas, tiek per įvairius papildomajam ugdymui skirtus popamokinius, užmokyklinius kūno kultūros užsiėmimus, sporto, turizmo renginius. Reikia siekti, kad visas mokyklos gyvenimas, popamokinė bei užmokyklinė veikla sudarytų kuo daugiau progų mokinių fiziniam aktyvumui reikštis. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-11-20
DalykasSporto namų darbas
KategorijaKita >  Sportas
TipasNamų darbai
Apimtis11 puslapių 
Literatūros šaltiniai3
Dydis23.5 KB
AutoriusLaris
Viso autoriaus darbų5 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas1
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word kuno kultura [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Namų darbai
  • 11 puslapių 
  • Klaipėdos Universitetas / 1 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą