Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Kita>Sportas>Lengvoji atletika
   
   
   
-3
naudingas +1 / nenaudingas -4

Lengvoji atletika

  
 
 
123456
Aprašymas

Lengvosios atletikos pratimų klasifikacija. Varžybinio laikotarpio rutulio stūmimo treniruočių mikrociklo str. Ėjimo ir bėgimo technikos pagrindai. Jėgos ugdymas. Greitumo ugdymas. Lengvaatlečių savaitinio treniruočių plano sudarymo pagrindai. Ištvermės ugdymas. Paruošiamojo laikotarpio ieties metikų treniruočių struktūra ir pr. Trumpų nuotolių bėgikų metų treniruočių struktūra ir priemonės. Šuolių technikos pagrindai. Metikų technikos pagrindai. Barjerinio bėgimo technika. Šoklumo ugdymas. Estafetinio bėgimo technika ir mokymo metodika. Trumpų nuotolių bėgimo technika ir mokymo metodika. trišuolio teisėjavimo taisyklės. Ieties ir kamuoliuko metimo teisėjavimo taisyklės. Daugiakovių teisėjavimo taisyklės. Vikrumo ugdymas lengvaatlečių treniruotėse; priemonės ir metodai. Vidutinių ir ilgų nuotolių bėgimo technika ir mokymo metodika. Šuolio į tolį teisėjavimo taisyklės. Šuolių į tolį būdai. Šuolių technika. Mokymo metodika. Barjerinio bėgimo technika ir ir mokymo metodika. Šuolio į aukštį teisėjavimo taisyklės. Rutulio stūmimo teisėjavimo taisyklės. Įrankio kritimo zona. Barjerinio bėgimo teisėjavimo taisyklės. Nuotoliai. Trišuolio technika ir mokymo metodika. Technika. Šuolio į aukštį būdai. Jų technika. Mokymo metodika.Technika. Ieties ir kamuoliuko metimo technika ir mokymo metodika. Šuolininko į aukštį metų treniruočių ciklo struktūra ir pagrindinės priemonės. Lietuvos lengvaatlečiai – olimpiečiai. L.a. varžybų organizavimas ir vykdymas vidurinėje mokykloje. Daugiakovių treniruočių struktūra ir jų pagrindinės priemonės.

Ištrauka

1.Lengvosios atletikos pratimų klasifikacija
L.a. yra viena iš pagrindinių ir masiškiausių sporto šakų. Jos pratimų pagrindą sudaro natūralus žmogaus prigimčiai judesiai: ėjimas, bėgimas, šuoliai, metimai (ir daugiakovės).
Pratimai turi savo ypatumus ir ugdo fizines ypatybes, mokėjimus ir įgūdžius. Pratybų metu ugdoma jėga, greitis, ištvermė, lankstumas, vikrumas. Pagal fizinių pratimų ugdymo pagrindu ir pagal atliekamų judesiu pobūdį l.a. pratimai yra tokie: ėjimas, bėgimas, šuoliai, metimai, daugiakovės.
Ėjimas-natūralus žmogaus judėjimo būdas erdvėje. Einant, dirba beveik visi raumenys. Viena iš l.a. varžybų rungčių - sportinis ėjimas. Sportinio ėjimo technika sudėtinga, bet efektyvi. Sp. ėjimas ugdo jėgą, ištvermę, valią. Sp. ėjimo nuotoliai –nuo 1 iki 50 km; vienos, dviejų val.ėjimas (20 ir 50 km. vyrams, 5 ir 10 km. moterims).Ėjimo metu sportininkui draudžiama polėkio fazė, jis privalo nuolat turėti pastovų sąlytį su ėjimo pagrindu.
Bėgimas - natūralus, greitas žmogaus judėjimo erdvėje būdas. Bėgimas - tai labiausiai paplitęs fizinis pratimas, kuris sudaro l.a. pagrindą. Pagr. bėgimo ypatybė-platus jo intensyvumo diapazonas vietos ir higieninių sąlygų atžvilgių. Bėgimas padeda ugdyti pagrindines fizines ypatybes, teidgiamai veikia širdies, kvėpavimo kitų organų veiklą. Bėgimas yra 4 rūšių: be kliūčių, su kliūtimis, estafetinis, natūraliomis sąlygomis (krosas). Bėgimas be kliūčių - bėgama ratu prieš laikrodžio rodyklę, įveikiamas atstumas fiksuojant laiką ar bėgama tam tikrą laiką, fiksuojant įveiktą nuotolį.
Šuoliai- natūralių ar dirbtinių kliūčių įveikimo būdas. Šuoliai-tai pratimai, kai šokama per vertikalias (aukštis, šuolis su kartimi) ir horizontalias (tolis, trišuolis) kliūtis. Šokama iš vietos ir įsibėgėjus. Šuoliai ugdo jėgą, greitumą, vikrumą, orientaciją erdvėje.
Metimai-tai pratimai, kai specialūs įrankiai stumiami (rutulys) arba metami (granata, ietis, diskas, kūjis) siekiant rezultato. Pratimai charakterizuojami stambiųjų raumenų: liemens, pečių, rankų ir kojų darbu. Metimai lavina jėgą, greitumą, vikrumą, lankstumą, mokėjimą sukoncentruoti pastangas. Metimų pratimai priklausomai nuo atlikimo skirstomi į 3 rūšis: 1.už galvos (ietis, granata), 2.su apsisukimu (kūjis, diskas, rutulys) 3.su šoksniu (rutulys).
Daugiakovė-tai l.a. pratimas, kurį sudaro bėgimų šuolių ir metimų rungtys. Daugiakovė harmoningai parengia sportininką, ugdo pagr. fizines ypatybes. Pavadinimas priklauso nuo į ją įeičių rungčių skaičiaus (penkiakovė, septynkovė ir t.t.). Rezultatai nustatomi pagal taškus už kiekvieną rungtį, po to taškai sumuojami.
1.2.Greitumo ugdymas-greitumas žmogaus gebėjimas atlikti veiksmus didžiausiu greičiu per trumpiausią laiką. Judesių greitumas pasireiškia nervine veikla, sukeliančia raumenų susitraukimą ir atsipalaidavimą. Greitumas ugdomas sistemingai atliekant l.a. pratimus. Bėgimas yra pagr. pratimas, ugdantis greitumą. Greitumą galima ugdyti dviem būdais: tobulinant pavienius greitumo komponentus ir visą komponentų kompleksą. Dažniausiai ugdomas visas greitumo kompleksas. Judėjimo greitumą ugdyti reikia pradėti nuo10-12 metų, šis amžius duoda geriausius rezultatus. Greitumas padidėja , jeigu sugebama efektyviai panaudoti raumenų elastingumą.
Ugdant greitumą labai svarbu techninis parengimas. Gerai išmokta technika padeda greičiau ugdyti greitumą. Dažnas vienodų pratimų kartojimas ir mažas priemonių kiekis yra greitumo ugdymo stabdis. Greičio barjerui įveikti reikia spec. pratimų. Sprinterių ir barjerininkų parg. greitumo ugdymo priemonės yra: trumpų nuotolių bėgimas įvairiais variantais (žema pradmė, bėgimas iš eigos, tiesiojoje, posūkyje, bėgimas nuokalnėn ir pavėjui). Pavienių judesių greitumui ugdyti svarbus vaidmuo atlieka skubi informacija apie atliktą veiksmą, jo rezultatyvumą. Greitumui ugdyti galima: a) kartojant judesį, ypač sutelkti dėmesį ir siekti rekordo; b) panaudoti kontrasto efektą (bėgti į kalną ir į pakalnę, šokti su pasunkinimu ir be jo); c) panaudoti varžybų elementus; d) panaudoti muziką.
Daug laiko tenka greitumo įtvirtinimui, kad jis taptų norma. Poilsis greitumo treniruotėje tarp pratimų turi užtikrinti visišką organizmo atsistatymą, kad pratimą būtų galimą atlikti reikiamu greičiu. Labai ilgi poilsio intervalai gali turėti neigiamą įtaką. Poilsio trukmė priklauso nuo pratimo sudėtingumo ir organizmo įtampos, sportininko savijautos, treniruotės sąlygų ir emocijų. Greitumo ugdymo treniruotėse naudojami metodai: kartotinis, intervalinis, pakaitinis, varžybų. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-10-03
DalykasSporto špera
KategorijaKita >  Sportas
TipasŠperos
Apimtis23 puslapiai 
Literatūros šaltiniai0
Dydis55.95 KB
AutoriusAurelija
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai0 m
Klasė/kursas0
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word speros [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Šperos
  • 23 puslapiai 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
-4
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą