Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Kita>Sportas>Pratimai ir žaidimai su kamuoliu
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Pratimai ir žaidimai su kamuoliu

  
 
 
123456789101112
Aprašymas

Įvadas. Pratimai su kamuoliu. Žaidimai. Išridenk kamuolį. Išplaktas. Skardinių kvadratas. Kinietiškas futbolas. Kamuolio perdavimas linija. Kamuolio perdavimas judant. Kova dėl kamuolio. Tiltas. Medžiotojai. Kuris vikresnis? Kamuolį – kapitonui! Būk atidus. Pataikyk į ratuką! Kamuolio varymas koridoriumi. Vėžiai – futbolininkai. Futbolininkų regbis. Kimštinių kamuolių pernešimas. Perduok, pavyk, atimk. Tenisbolas.

Ištrauka

Veikla – sveikatos šaltinis. Neveiklumas – sveikatos duobkasys. Veikla gali pakeisti vaistus, tuo tarpu bet kokie vaistai kartu paėmus, niekada nepakeis veiklos. Žaidimas nepakeičiamas vaikystės palydovas. Nėra vaikų, kurie nenorėtų žaisti. Ne mažiau žaidimas jaudina ir suaugusius. Jo keliamos teigiamos emocijos teikia naudos tiek žaidime dalyvaujantiems, tiek jį stebintiesiems. Metai iš metų žaidimų reikšmė auga. Kas lemia jų populiarumą? Pirmiausia – jų turinio paprastumas. Antra, žaidimai nereikalauja nei sudėtingo inventoriaus, nei specialaus pasirengimo. Žaidimų intensyvumą žaidžiantieji gali pasirinkti priklausomai nuo savo amžiaus ir fizinio pasirengimo.
Naujo žmogaus formavimas – vienas iš pagrindinių šių dienų gyvenimo uždavinių. Žaidimai yra puiki fizinio lavinimo priemonė. Jie ugdo vaikų ir paauglių fizines bei dvasines savybes, formuoja jų pasaulėžiūrą bei pasaulėjautą.
Spartus šiuolaikinio gyvenimo ritmas, mokslo ir technikos progresas kūno kultūrai kelia uždavinį dar aktyviau panaudoti žaidimą kaip fizinių, psichinių savybių ugdymo bei sveikatos stiprinimo priemonę.
Žmogaus žaidiminė veikla – istoriškai susiformavęs visuomenės reiškinys. Ji sukelia individo bei visuomenės susidomėjimą, tad didžiulė atsakomybė tenka pedagogui, žaidimų vadovui: jis privalo tinkamai ir kruopščiai parinkti žaidimus. N. Krupskaja rašė: "yra žaidimai, kurie iššaukia žiaurumą, grubumą, uždega nacionalinę neapykantą, blogai veikia nervų sistemą, sukelia azartą, garbės troškimą. Ir yra žaidimai, turintieji milžinišką auklėjamąją reikšmę, kurie stiprina valią, ugdo teigiamas emocijas, teisingumo jausmą, sugebėjimą padėti draugui nelaimėje ir t.t."
Žaidimai yra vienas iš tipiškai sąmoningos veiklos formų, žaidimas ar žaidiminis metodas ne tiek formuoja pradinius judesius, kiek tobulina kompleksinę judėjimo veiklą pasunkintomis sąlygomis. Apčiuopiamas rezultatas bus pasiektas tuo atveju, kai žaidimai bei žaidiminiai kompleksai bus panaudojami sistemingai, metodiškai. Harmoningai asmenybė vystysis tada, kai jos veikloje proporcingai derinsis mokymasis, darbas ir žaidimas.
Žaidimas visada turi ryškų emocinį charakterį. Žaidėjai pergyvena džiaugsmą, pasididžiavimą, emocinį pakilimą — o taip padeda emociniam ir estetiniam asmenybės vystymuisi. Žaidimai su muzika, šokiu, daina, ritminiais judesiais, choreografijos elementais ugdo ritmo pajautimą, muzikinę klausą, judesių plastiškumą, formuoja gražią laikyseną. Žaidiminė veikla visuomet susijusi su konkrečiu sprendimu, pareigų atlikimu. Kliūčių bei sunkumų įveikimas, žaidimo taisyklių laikymasis ugdo valią, savitvardą, ryžtingumą, sugebėjimus mobilizuoti savo jėgas įgyvendinant žaidimo uždavinius, drąsą, vyriškumą,pasitikėjimą savo jėgomis, sąmoningumą, organizuotumą, drausmingumą. Žaidimas, kaip kolektyvinė veikla, formuoja moralės normas, moko veikti drauge.
Žaidėjų kolektyve vystomi ir tobulinami socialiniai santykiai, keičiasi asmenybės sąmonė ir poelgiai. Atliekant įvairias žaidimines pareigas, - pagalbininko, kapitono, teisėjo — išryškėja visuomeninis aktyvumas, organizaciniai sugebėjimai, formuojami visuomeniniai santykiai kolektyve, vyksta asmenybės socializacija.
15 – 18 metų jaunuolių organizmo vystymosi ypatumai įgalina žaisti sudėtingesnius žaidimus ir jų variantus. Šio amžiaus merginos ir vaikinai yra pasiekę tam tikrą fizinio išsivystymo lygį, turi judesių įgūdžius, žaidimų patirtį, polinkį kuriai nors sporto šakai. Šio amžiaus jaunimui keliami daug didesni reikalavimai tikslių judesių ir technikos veiksmų atlikimo atžvilgiu. Rekomenduojami paruošiamieji žaidimai, kuriems būdingi daugkartiniai technikos veiksmų pakartojimai. Komandiniuose žaidimuose, estafetėse, kur kartu žaidžia merginos ir vaikinai, būtina nusakyti uždavinius vieniems ir kitiems (merginoms lengvesnius). Merginoms nerekomenduojami staigūs veiksmai bei judesiai, reikalaujantys didelio ir ilgalaikio jėgų įtempimo.
Per greitas perėjimas nuo vieno žaidimo prie kito trukdo įgyvendinti lavinimo ir mokymo uždavinius. Tačiau žaidimo džiaugsmas dings, jei per ilgai žaisime vieną žaidimą. To nesunku išvengti – tereikia pakeisti pradinę jo formą, žinoma, nepamirštant užsiėmimo tikslo. Keičiant žaidimą, neignoruoti dalyvių iniciatyvos, o aptarti jų patarimus ir nukreipti juos tinkama linkme. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-03-05
DalykasSporto referatas
KategorijaKita >  Sportas
TipasReferatai
Apimtis11 puslapių 
Literatūros šaltiniai5
Dydis19.05 KB
AutoriusNeringa
Viso autoriaus darbų5 darbai
Metai2004 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaLietuvos Kūno Kultūros Akademija
Failo pavadinimasMicrosoft Word sporto ugdymo teorijos referatas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 11 puslapių 
  • Lietuvos Kūno Kultūros Akademija / 2 Klasė/kursas
  • 2004 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą