Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Kita>Sportas>Sporto pedagogo veiklos ypatumai ugdant auklėtinių sveikos gyvensenos nuostatas ir įgūdžius
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Sporto pedagogo veiklos ypatumai ugdant auklėtinių sveikos gyvensenos nuostatas ir įgūdžius

  
 
 
1234567
Aprašymas

Įvadas. Dėstymas. Sporto pedagogo veiklos ypatumai ugdant auklėtinių sveikos gyvensenos nuostatas ir įgūdžius. Metodika. Gauti rezultatai. Išvados.

Ištrauka

Humanizmas, demokratija ir pilietiškumas šiandien yra jau beveik visame pasaulyje
pripažinti idealai, kuriais remiantis kuriama ir laikosi stipri bei laisva valstybė. Siekiant
šio idealo lemiamas vaidmuo tenka mokyklai. Juk švietimas, žmonių išsilavinimo lygis
yra tas veiksnys, kuriuo matuojamas tautos kultūringumas, jos savarankiškumas ir
gebėjimas tvarkyti savo reikalus.
Mokyklinis amžius - tai vaiko formavimosi laikotarpis. Vaikas auga, bręsta, kinta jo fizinis išsivystymas. Žmogaus elgesys - tai dorovinio gyvenimo rodiklis, nes dorovė - tai darni paties žmogaus vidinių nuostatų, idealų, vertinimų, jausmų, išgyvenimų, apsisprendimų sistema. Jos turinį sudaro konkretus žmogaus elgesys. Tad nuo tinkamo vaiko auklėjimo mokykloje bei būreliuose priklauso ne tik jo protinis, fizinis, bet ir vertybinių orientacijų išsivystymas bei sveikata. O sveikata yra sielos ir kūno darna. Jei siela nesveika, ir kūnas nebus sveikas. Todėl vaiko ugdymas, vykstą jo ir mokytojo bendravimo metu. Todėl mokytojas turėtų remtis visuotinai priimtinomis vertybėmis. Kaip pabrėžia Valickas (1997), priklausomai nuo to, kokioms vertybėms žmonės teikia pirmenybę, atsiranda individualūs skirtumai tarp jų, lemiantys elgsenos reiškimąsi.

Sporto pedagogo veiklos ypatumai ugdant auklėtinių sveikos gyvensenos nuostatas ir įgūdžius, labai priklauso nuo kūno kultūros vietos žmogaus vertybių sistemoje. Kūno kultūra yra bendrosios kultūros dalis, savarankiška, specifinė visuomenės gyvenimo sritis, kurios vystymasis ir rezultatai glaudžiai siejasi su daugeliu žmogaus vertybių ir daro įtaką ekonominei bei kultūrinei tautos raidai.
Šiandienos mokykla mėgina sujungti intelekto, emocijų, valios sritis, plėtoti fizinę ir psichinę žmogaus prigimtį, santykius su pačiu savimi, kitu žmogumi, visuomene. Kūno kultūros mokytojo paskirtis mokykloje - ugdyti ir praturtinti moksleivių judėjimą, panaudojant žaidimus, derinant psichosomatinę brandą ir interesus, vystyti koordinacinius gebėjimus, tenkinti judėjimo poreikį, stiprinti adaptacinius gebėjimus ne tik fizinėje, bet ir realioje aplinkoje. Kūno kultūra ir sportas savo ypatumais gali papildyti ugdymo procesą, kurio tikslas - pilnutinė asmenybė su teigiamu požiūriu į gyvenimą, kur sveikata yra ypatingai svarbi vertybė.
Sveikatos stiprinimo problema gana aiški; suprantami ir jos sprendimo būdai, tačiau praktinis jų įgyvendinimas neatitinka šių dienų reikalavimų. Nepakanka žinoti, ką ir kaip daryti - reikia, kad žinios taptų žmogaus elgesio pagrindu, virstų įsitikinimu. Iki šiol sveikatos ugdymas mokykloje buvo stichiškas, nenuoseklus ir neplanuojamas. Toks ugdymas buvo ir mano mokykloje. Tačiau manau ne dėl kūno kultūros mokytoju kaltės, o dėl tokios ugdymo reformos. Reformuojant Lietuvos mokyklą, Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklų bendrosiose programose yra pažymėta, kad neformalusis sveikatos ugdymas yra toks, kai sveikatos žinių ir įgūdžių mokiniai gauna mokykloje, per elgesio normas, įvairias dorines pažiūras ir vertybes, savitarpio santykius ir t. t. Kūno kultūros mokytojas į tai turėtu kreipti dideli dėmesį, nes tai labai svarbus auklėjimo veiksnys. Pasikeitus darbo struktūrai ir pobūdžiui (darbo intelektualizacija, hipodinamija, psichinio krūvio padidėjimas), fizinius ir psichinius sveikatos nuostolius galima kompensuoti kūno kultūra ir sportu. Moksleivių kūno kultūrai, sveikos gyvensenos propagavimui šiandien skiriama per mažai dėmesio. Moksleivių fizinis ugdymas vyksta įvairių fizinių pratybų metu. Šiandien ypač svarbu šį ugdymo procesą humanizuoti, plėtoti. Individualybę, ugdyti fiziškai ir doroviškai brandžią asmenybę, t. y. atsigręžti į žmogų. Ypač svarbu, kad moksleivis žinotų savo motorinius gebėjimus, išmanytų veiklos būdus turimiems gebėjimams išlaikyti ir vystyti, patirtų judėjimo džiaugsmą ir malonumą, pasitikėjimą savo paties veikla bei gerbtų kitų veiklą, siektų, kad judėjimas taptų estetišku, koordinuotu ir tobulu, pripažintų kūno kultūros prevencines vertybes ir reguliarus fizinis aktyvumas taptų organine jo gyvenimo dalimi. Tačiau labai mažai kūno kultūros mokytoju, mokiniams gali suteikti šias vertybes. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-04-01
DalykasSporto referatas
KategorijaKita >  Sportas
TipasReferatai
Apimtis5 puslapiai 
Literatūros šaltiniai3
Dydis11.71 KB
AutoriusVaidas
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasA. Dumčienė
Švietimo institucijaLietuvos Kūno Kultūros Akademija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Sporto pedagogo veiklos ypatumai ugdant aukletiniu sveikos gyvensenos nuostatas ir igudzius [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 5 puslapiai 
  • Lietuvos Kūno Kultūros Akademija / 2 Klasė/kursas
  • A. Dumčienė
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą