Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Kita>Sportas>Klasikinio šokio pamokos aprašymas
   
   
   
naudingas +1 / nenaudingas -1

Klasikinio šokio pamokos aprašymas

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637
Aprašymas

Įvadas. Judesiai prie atramos. Plie. Battement Tendu Simple. Battement Tendu Jete. Ronds de Jambe par Terre. Battemant Fondu. Battement frappe. Battement developpe. Grand battement jete. Pratimai salės viduryje. Battement tendu simple. Rond de jambe par terre en tournant. Temps leve saute. Pas eschappe. Pas assemble.

Ištrauka

Klasikinis šokis – tai pagrindinė baleto išraiškos priemonė. Dar XVII a. prancūzų šokio praktikas bei teoretikas M. Emaniuelis teigė, jog klasikinio šokio pradai jau gyvavo senovės Graikijoje. Tačiau terminas "klasikinis" atsirado tik XIX a. pab. Rusijoje.
Baletas užėmė svarbią vietą Atgimimo epochos liaudies teatre bei religinėse misterijose. Meniniai klasikinio šokio ypatumai pradėjo reikštis XVI a. Italijoje. 1661 m. įkūrus Karališkąją šokio akademiją baletas tapo savarankišku, t.y. atsiskyrė nuo operos ir iš dvaro salių išėjo į profesionaliąją sceną. Šios Akademijos vadovas, baletmeisteris ir pedagogas P. L. Bošanas, atrinko ir susistemino klasikinio šokio judesius, sudarė 5 kojų pozicijas ir t.t.
Rusų baleto teatras atsirado XVII a. 2 – ojoje pusėje. Dar anksčiau iš profesionalių liaudies šokių kūrėjų ir atlikėjų išsiskyrė Ivanas Lodyginas, tapęs pirmuoju šokių mokytoju Rusijos istorijoje. 1773 m. buvo atidaryta baleto mokykla Maskvoje.
XVIII a. klasikinis šokis visur buvo vadinamas "aukštu", "rimtu" ir "kilmingu", kadangi jį šoko tokie personažai, kaip dievai, herojai, karaliai. Žymūs to meto baleto praktikai ir teoretikai Ž. Ž. Noveras ir G. Andžiolini padarė didelį darbą, klasifikuodami įvairias šokio rūšis.
Daug naujovių XIX a. choreografijai suteikė romantinio šokio stilius. Tuomet šokėjai, vaizduojančiai nežemišką būtybę – silfidę, nimfą, vasilisą – teko pakilti nuo žemės ir atsistoti ant pirštų.
XIX a. 2 – osios pusės rusų klasikinio šokio puoselėtojai buvo M. Petipa – teatre ir Ch. Johansonas – mokykloje. Tuomet rusų baletas vystėsi pagal griežtai nustatytas estetikos ribas tarp moterų ir vyrų variacijų. Rusijos scenoje ir mokykloje galutinai įsitvirtino klasikinio šokio pavadinimas bei prancūziškoji terminologija, kuri vartojama ir šiandien.
Manoma, kad seniausios profesionalaus klasikinio šokio mokyklos yra prancūzų, italų bei rusų mokyklos, kurios suformavo savas tradicijas bei savitą atlikimo manierą.



Klasikinio šokio pamokos paskirtis – tai fizinių duomenų vystymas, plastikos, lankstumo ir šoklumo ugdymas. Praktinių užsiėmimų metu tobulinamos kūno bei rankų laikysenos, judesių atlikimo technika. Daug dėmesio skiriama taisyklingo kvėpavimo išmokimui, aktorinio meistriškumo ir artistiškumo ugdymui.
Klasikinio šokio pamoka skirstoma į 3 dalis:
1. Judesiai prie atramos;
2. Judesiai salės viduryje;
3. Allegro (šuoliai).
Pradedantiesiems labai naudinga parterinė (pranc. par terre [par ter] – ant žemės) pamoka. Tai paruošiamieji judesiai, daromi atsigulus ant grindų. Jų pagalba įsisavinama taisyklinga kūno padėtis, stiprinami pirštai, kojų, pilvo bei nugaros raumenys.
Kiekviena pamoka baigiama port de bras ([ por de bra], port – laikysena, de bras – rankų). Tai rankų judesiai, kurie sureguliuoja kvėpavimą po šuolių, grąžina organizmą į normalią būseną. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2010-11-24
DalykasSporto konspektas
KategorijaKita >  Sportas
TipasKonspektai
Apimtis36 puslapiai 
Literatūros šaltiniai0
Dydis45.94 KB
AutoriusSandra
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2010 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasAlgutytė
Švietimo institucijaVilniaus kolegija
FakultetasMenų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Klasikinio sokio pamokos aprasymas [speros.lt].doc
 

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Konspektai
  • 36 puslapiai 
  • Vilniaus kolegija / 2 Klasė/kursas
  • Algutytė
  • 2010 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą