Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Kita>Sportas>Sportininkų rengimo technologija (2)
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Sportininkų rengimo technologija (2)

  
 
 
1234
Aprašymas

Sportininkų rengimo technologija. "Ištvermės" egzaminas. Ištvermės sąvokos samprata. Ištvermės klasifikavimas pagal judamuosius gebėjimus, pagal atliekamo darbo trukmę, pagal mechaninės energijos gamybos būdus, pagal raumenų darbo pobūdį, pagal fiziniame darbe dalyvaujančių raumenų kiekį. Ištvermės rūšių sąveika pagal Harre pateiktą sąveikos schemą. Paaiškinti ryšį tarp schemoje pateiktų ištvermės rūšių. Bendrosios ištvermės samprata. Specialiosios ištvermės samprata. Jėgos ištvermės samprata. Anaerobinės ištvermės rūšys ir jų apibūdinimas. Aerobinės ištvermės rūšys ir jų apibūdinimas. Statinės ištvermės samprata ir apibūdinimas. Pateikite treniravimo krūvio ištvermei lavinti penkias zonas ir jas apibūdinkite. Aerobinės anaerobinės ištvermės samprata. Apibūdinkite fizinį krūvį ištvermei lavinti, kurio intensyvumas atitinka anaerobinio slenksčio ribą. Apibūdinkite fizinį krūvį ištvermei lavinti, kurio intensyvumas atitinka aerobinio slenksčio ribą. Apibūdinkite fizinio krūvio ištvermei lavinti kritinę intensyvumo ribą. Ištvermės lavinimo metodai. Paaiškinti kuo kartojimo metodas skiriasi nuo intervalinio metodo. Apibūdinkite fizinio krūvio ištvermei lavinti atliekamo intervaliniu metodu poveikį sportininko organizmui. Apibūdinkite spartos (tempo) metodą ir paaiškinkite fizinio krūvio intensyvumo variantus atliekant fizinį krūvį šiuo metodu. Apibūdinkite fizinius krūvius, deguonies suvartojimo galimybėms didinti. Apibūdinkite fizinius krūvius anaerobinei glikolitinei ištvermei lavinti. Apibūdinkite fizinius krūvius mišraus anaerobinio alaktatinio glikolitinio (laktatinio) darbo ištvermei lavinti. Įvardinkite sportininkų organizme vykstančius funkcinių sistemų pokyčius atvykus treniruotis į aukštikalnes virš 1800 metrų jūros lygio. Kokie galimi treniravimosi vyksmo aukštikalnėse metodiniai variantai (pagal įvairaus aukščio aukštumų parinkimą treniravimosi pratyboms)? Tarptautinio lygio ištvermę lavinančių sportininkų Rufje indekso, Harvardo indekso, PWC 170, maksimalaus deguonies suvartojimo (VO2 ml/min. Kg) modelinės charakteristikos. Pateikite testus ar kontrolinius pratimus savo pasirinktos sporto šakos sportininkų specialiajai ištvermei nustatyti ir vertinti. Pateikite vienų pratybų programą savo sporto šakos sportininkų (nurodyti meistriškumą) specialiajai ištvermei lavinti. Pateikite pedagoginį arba fiziologinį testą savo sporto šakos sportininkų bendrajai ištvermei nustatyti ir vertinti (nurodyti vertinimo kriterijus).

Ištrauka

1. Ištvermės sąvokos samprata
Ištvermė - sportininko organizmo atsparumas priešintis nuovargiui. Ji priklauso nuo žmogaus organizmo gebėjimo kuo ilgiau aprūpinti dirbančius raumenis energetinėmis medžiagomis, nervų sistemos gebėjimo valdyti raumenyse vykstančius sudėtingus fizinius ir cheminius procesus.
Aerobinė
Anaerobinė alaktatinė
Anaerobinė laktatinė (statinė)

2. Ištvermės klasifikavimas pagal judamuosius gebėjimus, pagal atliekamo darbo trukmę, pagal mechaninės energijos gamybos būdus, pagal raumenų darbo pobūdį, pagal fiziniame darbe dalyvaujančių raumenų kiekį.

• pagal judamuosius gebėjimus:
greitumo – gebėjimas kuo mažiau ir ilgiau atlikti tokią judamąją veiklą kurioje pasiekiamas didžiausias raumenų susitraukimo dažnis; gebėjimas nemažinti judėjimo ir technikos veiksmų greičio įveikiant trumpus nuotolius arba ilgai trunkančiose varžybose,
jėgos – gebėjimas palyginti ilgai ir daug kartų išvystyti optimalią, bet ne didžiausią jėgą: staigios jėgos ištvermė; maksimalios jėgos ištv.; specialiosios jėgos; greitumo jėgos,
statinė – gebėjimas kuo ilgiau išlaikyti kūną tam tikroje padėtyje, viena iš jėgos reiškimosi būdų., Gebėjimas kuo ilgiau išlaikyti įtempus raumenis nesikeičiant jų ilgiui.
Koordinacijos – gebėjimas ilgai ir veiksmingai daryti koordinacijos požiūrius sudėtingus veiksmus ir jų derinius,
Bendroji – sportininko gebėjimas veiksmingai ir ilgai dirbti vidutinio intensyvumo (aerobinio pobūdžio darbą) kuriame dalyvauja daugelis raumenų,
Specialioji – ištvermė būdinga tam tikrai veiklai, Sportininko gebėjimas nugalėti nuovargį, sutelkiant funkcines organizmo galias specifinių krūvių metu per varžybas.

2.1
• pagal atliekamo darbo trukmę:
Trumpa – organizmo gebėjimas priešintis nuovargiui, kai darbo trukmė nuo 45 s. iki 2 min.,
vidutinė – gebėjimasintensyviai dirbti vidutinės trukmės darbą, kai energija raumenyse gaminma anaerobiniu (be deguonies) ir aerobiniu būdu,
sprinterinė - maksimalaus galingumo neilgai trunkančiai veiklai (ne ilgiau kaip 1 min.) 100 – 400 m bėgimas, 100 m plaukimas ir kt.,
turnyrinė – specifinė ištvermė ilgose arba daugiaetapėse varžybose, laiduojanti pastovius vis gerėjančius sportinius rezultatus per kiekvienas rungtynes ar varžybų etapus bei geriausią rezultatą varžybų finale.
2.2
• pagal mechaninės energijos gamybos būdus:
Aerobinė - -MDA darbo ištvermė 10 – 35 min., ilgo aerobinio darbo ištvermė 30 – 90 min., ilgo aerobinio darbo ištvermė 2 – 4 val. ir ilgiau.
Anaerobinė – anaerobinė alaktatinė, anaerobine alaktatinė glikolitinė, anaerobinė glikolitinė (laktatinė)
Aerobinė anaerobinė – aerobinė – anaerobinė 2 – 8 min. trukmės darbas
Visos: kintamo intensyvumo, kartotinio darbo ištvermė, (žaidimai, šuolininkai, dvikovos sporto šakų ir kt.) ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-09-30
DalykasSporto špera
KategorijaKita >  Sportas
TipasŠperos
Apimtis8 puslapiai 
Literatūros šaltiniai0
Dydis102.42 KB
AutoriusTixiro
Viso autoriaus darbų7 darbai
Metai2008 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasSiauplys
Švietimo institucijaLietuvos Kūno Kultūros Akademija
FakultetasSporto edukologijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word istvermes spera [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Šperos
  • 8 puslapiai 
  • Lietuvos Kūno Kultūros Akademija / 3 Klasė/kursas
  • Siauplys
  • 2008 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą