Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Kita>Sportas>16-17 metų krepšininkų vertybių raiška komandoje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

16-17 metų krepšininkų vertybių raiška komandoje

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243444546474849505152
Aprašymas

Įvadas. Nagrinėjamos problemos teoriniai aspektai. Mokinių, turinčių nežymų protinį sutrikimą, charakteristika. Nežymaus protinio atsilikimo paplitimas ir priežastys. Endogeninės sutrikimų priežastys. Egzogeninės sutrikimų priežastys. Laimėjimų įtaka tikslų įgyvendinimui žaidžiant krepšinį. Sportinė veikla kaip visuomeninės kultūros reiškinys. Sportinėje veikloje pasireiškiančios vertybės. Dorovinės vertybės krepšinio komandoje. Sutrikusio intelekto vaikų dorinis ugdymas. Tyrimo organizavimas ir metodai. Tyrimo rezultatai ir jų analizė. Vertybės "Naudingumas visuomenei" raiška komandoje. Vertybės "Bendravimas ir bendradarbiavimas su žmonėmis" raiška komandoje. Vertybės "Turtingas kultūrinis gyvenimas" raiška komandoje. Vertybės "Gera sveikata" raiška komandoje. Vertybės "Gera šeima, santarvė joje" raiška komandoje. Vertybės "Išsimokslinimas ir savęs tobulinimas" raiška komandoje. Vertybės "Geras ir įdomus darbas" raiška komandoje. Vertybės "Maksimalus savo galimybių realizavimas, darbinė karjera" raiška komandoje. Vertybės "Malonus, nerūpestingas gyvenimas. Turiningas laisvalaikis" raiška komandoje. Vertybės "Pinigai ir materialinė gerovė" raiška komandoje. Apibendrinimas. Išvados. Priedas.

Ištrauka

Tyrimų problema ir aktualumas. Ugdytinių vertybinės orientacijos yra nemažiau reikšmingas ugdymo rezultatas negu jų žinios, praktinės ir protinės veiklos gebėjimai. Šiuolaikinėmis sąlygomis vis aiškiau suvokiama, kad vertybinės orientacijos yra žmogaus gyvenimo kelrodis, jos suteikia prasmę visuomenės narių veiklai. Žmogus gali egzistuoti neįsisavinęs šiuolaikinių mokslo žinių, tačiau be vertybinių orientacijų jo gyvenimas neįmanomas; socialiai žalingų vertybinių orientacijų funkcionavimas, jų prevencija ir įveikimas yra bene didžiausias visuomenės rūpestis. Todėl šiuolaikinio ugdymo teorija ir praktika vertybinių orientacijų ugdymui skiria vis didesnę reikšmę (Bitinas, 2002).
Sportinėje veikloje neišvengiamai pasireiškia bendrumo, bendravimo, bendradarbiavimo, draugystės, bičiulystės ir kitos panašios vertybės. Sportas yra vienas iš nedaugelio visuomenėje vykstančių reiškinių, sudarantis sąlygas tarpusavyje kaip lygus su lygiu varžytis įvairių tautybių, rasių, socialinių sluoksnių žmonėms (Šukys, 2005). Anot V. Stoliarovo ir V. Samusenkovos (1996), tai lemia socialinio nuotolio tarp žmonių mažėjimą.
Vargu ar sportą galėtume vertinti kaip kultūros reiškinį, jeigu jis neatliktų ugdomojo vaidmens. Be to, sportinė veikla žmogui dažnai sudaro ekstremalias situacijas, kai reikia įtempti visas fizines ir dvasines jėgas, valią, intelektą, kūrybiškumą, moralumą. Pergalė sportinėje kovoje - tai ne tik džiaugsmas nugalėjus varžovą. Pirmiausia tai pergalė prieš save. Apskritai sportinė veikla tai ne tik fizinių galimybių, bet ir kitų visuomeniškai reikšmingų psichinių, moralinių, estetinių, bendravimo gebėjimų tobulinimas (Šukys, 2005).
D. Fairchildo (1987) teigimu, "siekdami kūno tobulumo sportinėje veikloje, išreiškiame svarbiausias savo vertybes - tai galimybė pajausti tikrąją žmogaus būtį neaiškios būties akivaizdoje. Sportas suteikia galimybę atsiriboti nuo per daug sunkios išorinės civilizacijos. Jis suteikia aiškumo, tvarkingumo jausmą, todėl jame mes galime paveikti ne tik savo veiksmus, bet taip pat savo gyvenimą kaip visumą. Toks perėjimas suteikia galimybę rasti gyvenimo prasmę sportinėje veikloje".
Vertybių problematika yra labai plati, nes bet kuri iš žmogaus gyvenimo sferų (nuo pačių asmeniškiausių iki bendriausių, globalių, socialinių) gali būti tiriama per vertybių prizmę (Kublickienė ir Rapoportas, 1999). Psichologijos žodynuose vertybinė orientacija aiškinama kaip individo dorovinių, socialinių, politinių, estetinių nuostatų sistema, programuojanti visą žmogaus veiklą, nulemianti svarbiausią elgesio kryptį (Psichologijos žodynas, 1993). Šiuolaikinėje diskusijoje apie vertybinių orientacijų prigimtį ir pobūdį išskiriamos dvi kryptys: 1) vertybė traktuojama kaip nuoroda į tikslą ir ji iškyla prieš žmogų kaip tai, kas turi būti, o ne tai, kas yra; 2) vertybė suprantama kaip realiai funkcionuojanti, t.y. kaip socialinio elgesio reguliatorius, kuris rodo ketinimą veikti kurioje nors asmenybės socialinio aktyvumo srityje.
Pasak Z. Žukovskos ir R. Žukovskio (1998), dorovinės vertybės sporte apibrėžia asmenybės ugdymo pedagogiškumą. Sporto vertybės apibūdina ir integruoja žmonių nuostatas priklausomai nuo sportinės veiklos - išreiškia tas vertybes, kurias (ar dalyvavimą jose) visuomenė labiausiai vertina. Sporto vertybių sistema rodo asmenybės pažintinę struktūrą, jų supratimas gali daryti įtaką asmenybės emocinei būsenai, sporto ir artimiausios aplinkos (šeimos, mokyklos) išraiškai.
Kai žmogus ir jo artimieji suvokia, kokios yra sporto vertybės, susidaro palankios sąlygos motyvacijai pradėti sportuoti, tas suvokimas tiesiogiai veikia jauno žmogaus savivertę, savirealizaciją ir savo vaidmens sporte nustatymą. Dėl to trenerio vertybinė orientacija tartum programuoja visą sportuojančiojo veiklą, lemia poelgius ar atskirus veiksmus. Būtent sporto praktikoje ryškiau negu natūraliame gyvenime atsiskleidžia sportininko, jo trenerio ar sporto teisėjo asmenybė, charakteris, kultūringumas, etinis elgesys (Miškinis, 2002).
Šiandieninė mokykla turi ugdyti laisvą, kūrybingą, orų ir dvasiškai brandų žmogų. Dorinio auklėjimo svarba akivaizdi tiek bendrojo lavinimo, tiek ir specialiojoje mokykloje. Jaunas žmogus, baigęs mokyklą, turi būti įgijęs ne tik tam tikrą išsimokslinimą. Jis turi sugebėti integruotis į visuomenę: tinkamai elgtis, priimti sprendimus, bendrauti su aplinkiniais, puoselėti įgytas vertybes ir pan. (Ozolaitė, 1996).
Sutrikusio intelekto mokinių bendravimą su žmonėmis, aplinkiniu pasauliu ypač apsunkina pažintinės veiklos sutrikimai. Nepakankamai sąmoningai suvokdamas tikrovės faktus ir reiškinius, ugdytinis nesupranta ir santykių tarp žmogaus bei visuomeninio gyvenimo reiškinių. Mokinys negali savarankiškai palyginti savo elgesio su kitų asmenų elgesiu, numatyti elgesio pasekmes, tinkamai įvertinti moralines paskatas, todėl ugdytiniai dažnai pažeidžia dorines normas. Mokymo procese, įgydamas vis daugiau žinių, mokinys tobulėja, nes tobulėja ir jo pažintinės veiklos procesai, interesai (Ozolaitė, 1996).
Dėl to, pasak S. Stonkaus (1998), krepšinio žaidimas labai svarbus mokiniams kaip asmenybės formavimosi ir socialinių įgūdžių lavinimo komponentas, būdas, gerinantis ugdytinių sveikatą, užtikrinantis prasmingą laisvalaikio praleidimą, skatinantis vertybių raišką bei jaunuolio dvasinį ir fizinį tobulėjimą.
Tyrimo objektas – 16-17 metų mokinių vertybių raiška.

Tyrimo hipotezė: krepšininkų, turinčių nežymią protinę negalią, vertybių raiškos suvokimas komandoje skiriasi nuo krepšininkų, lankančių bendrojo lavinimo mokyklą.
Tyrimo tikslas: atlikti lyginamąją vertybių raiškos analizę "Alantos" ir "Sakalo" krepšinio komandose.
Tyrimo uždaviniai:
1. Ištirti "Alantos" jaunųjų krepšininkų vertybių raišką komandoje.
2. Nustatyti "Sakalo" krepšininkų, turinčių nežymų protinį sutrikimą, vertybių raišką komandoje.
3. Atlikti vertybių raiškos lyginamąją analizę "Alantos" ir "Sakalo" krepšinio komandose. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-03-16
DalykasSporto diplominis darbas
KategorijaKita >  Sportas
TipasDiplominiai darbai
Apimtis50 puslapių 
Literatūros šaltiniai68 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis109.05 KB
AutoriusRenata Alonderytė
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2005 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/Dėstytojaslekt. A. Džiuvė
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasGamtos mokslų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word 16 17 metu krepsininku vertybiu raiska komandoje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Diplominiai darbai
  • 50 puslapių 
  • Šiaulių Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • lekt. A. Džiuvė
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą