Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Kita>Sportas>Fizinio aktyvumo svarba žmogaus organizmui
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Fizinio aktyvumo svarba žmogaus organizmui

  
 
 
1234567891011121314
Aprašymas

Fizinio aktyvumo svarba žmogaus organizmui. Fizinio aktyvumo sąvoka. Fizinio aktyvumo kaita ir jo lygiai. Judėjimas mokinio laiko biudžete. Santykis tarp matematinių klasių mokinių fizinio aktyvumo ir matematinių sugebėjimų. Hipokinezija ir mokinių sveikatos pokyčiai. Fizinio aktyvumo formos. Kai kurios fizinio aktyvumo formos. Kūno kultūros pamoka – viena iš fizinio aktyvumo formų. Fizinis aktyvumas, jo reikšmė žmogaus gyvenime. Fizinio aktyvumo būtinumas. Fizinių pratimų įtaka žmogaus organizmui. Fizinis aktyvumas ir sveikata. Moksleivių požiūris į fizinį aktyvumą. Nepamokinio moksleivių fizinio aktyvumo tyrimai. Fizinio aktyvumo priklausomybė nuo mokinių amžiaus. Išvada.

Ištrauka

Kūno kultūra – Svarbi asmens ir visuomenės bendrosios kūlturos dalis, glaudžiai susijusi su kitomis kultūros sritimis, ypač su sveikatos stiprinimu ir sportu. Ji padeda siekti asmens fizinės, psichinės ir dvasinės darnos, t.y. stiprina įvairaus amžiaus žmonių sveikatą".
Šį referatą norėčiau paskirti X-XII klasių jaunuoliams ir merginoms...
1 Fizinio aktyvumo svarba žmogaus organizmui
1.1 Fizinio aktyvumo sąvoka
Žmogaus augimas ir vystymasis priklauso nuo kasdieninio fizinio aktyvumo. Darbe, buityje, poilsiaujant ar sportuojant žmogus atlieka įvairius judesius. Tų judesių sumą, atliktą per tam tikrą laiko vienetą, galima vadinti fiziniu aktyvumu.
Žmogaus fizinis aktyvumas yra susijęs su amžiumi, lytimi, medžiagų apykaita ir energijos išeikvojimu bei kitais veiksniais. Fizinis aktyvumas – tai skeleto bei raumenų sukeliami kūno judesiai, kuriems atlikti suvartojama kur kas daugiau energijos nei ramybės būsenoje. Žmogaus fizinis aktyvumas – tai kryptinga individo veikla, gerinanti fizines galias, kurios būtinos norint pasiekti ir išlaikyti aukštą sveikatos ir fizinio išsivystymo lygį.
Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklos bendrųjų programų projektuose nurodoma, kad mokiniai turi būti skatinami sąmoningai rinktis tinkamiausias fizinio aktyvumo formas, atsižvelgiant į savo interesus bei polinkius, amžių, savo fizinio išsivystymo lygį, sveikatos būklę.
Kiekvieno žmogaus natūralus poreikis fiziniam aktyvumui yra skirtingas. Per mažas arba per didelis fizinis aktyvumas, ypač augančiam ir besivystančiam organizmui, yra žalingas.
Nepakankamas fizinis aktyvumas vadinamas hipokineze. Literatūroje dažnai vartojamas ir kitas terminas – hipodinamija. Jo reikšmė šiek tiek kita, nes hipodinamija parodo dėl hipokinezės sumažėjusią raumenų jėga (gr. Hypo – po, apačioje, dynamis – jėga).
1.2 Fizinio aktyvumo kaita ir jo lygiai
Hipokinezė pastaruoju metu tapo įprastu mūsų gyvenimo reiškiniu. Todėl pabandysim ištirti fizinio aktyvumo įtaką aukštesniųjų klasių mokinių sveikatai ir kai kurioms organizmo funkcijoms.
Tam tikras žmogaus fizinio aktyvumo lygis yra sąlygotas genetiškai ir yra gana pastovus. Šį teiginį galime pagristi rezultatais, gautais žingsniamačiais ištyrus nueitų žingsnių skaičių per parą. Dar tikslesnius fizinio aktyvumo duomenis galima gauti nustatant organizmo sunaudotą energiją. Bet kuriuo atveju didžiausią fizinio aktyvumo dalį sudaro ėjimas ir bėgimas.
Mūsų tiriamieji, matematinio profilio dešimtų klasių mokiniai, pagal fizinį aktyvumą buvo suskirstyti tik į dvi fizinio aktyvumo grupes: žemo (per parą atlieka mažiau nei 10 000 lokomocijų) ir vidutinio (per parą atlieka nuo 10 000 iki 20 000 lokomocijų). Gauti rezultatai leidžia teigti, kad aukštesniuųjų klasių merginų ir vaikinų fizinis aktyvumas labai skiriasi. Vaikinų fizinis aktyvumas didesnis.
Aukštesnėse klasėse mokinių fizinis aktyvumas mažėja: merginų jis būna, lyginant su vaikinų, daug žemesnis. Galima teigti, kad fizinis aktyvumas auga iki šeštos klasės, o vėliau ir berniukų, ir mergaičių aktyvumas mažėja: jei 10-11 metų berniukas atlikdavo 18,1 tūkstančių lokomocijų per parą, tai 17-18 metų vaikinai – tik apie 14,3 tūkst. o merginos dar mažiau – vidutiniškai 9,7 tūkst. Biologai tvirtina, kad 75-80% aukštesniųjų klasių mokinių jaučia fizinio aktyvumo stygių.
Paskutinio dešimtmečio rezultatai parodė, kad teik merginų, tiek vaikinų fizinis aktyvumas kasmet mažėja, o tai sukelia hipokinėzija. Ji yra pavojinga augančiam organizmui, nes neigiamai veikia organų ir atskirų organizmo sistemų veiklą bei vystymąsi.
Glaustai paanalizavus kiekybinį matematinio profilio dešimtų klasių mokinių fizinį aktyvumą, apžvelgus gautus rezultatus, manome, kad ir vaikinų, ir merginų fizinis aktyvumas yra per mažas. Būtina ieškoti priežasčių, kodėl jis toks žemas. Be to, reikia ieškoti fizinio aktyvumo rezervų, t.y. naujų fizinio aktyvumo formų, kurios padėtų mokiniui realizuoti natūralų fizinio aktyvumo poveikį. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-03-21
DalykasSporto referatas
KategorijaKita >  Sportas
TipasReferatai
Apimtis13 puslapių 
Literatūros šaltiniai4
Dydis29.04 KB
AutoriusTomas
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2004 m
Klasė/kursas11
Mokytojas/DėstytojasBirutė Kuzminskienė
Švietimo institucijaTelšių r. Varnių Motiejaus Valančiaus gimnazija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Fizinio aktyvumo svarba zmogaus organizmui [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 13 puslapių 
  • Telšių r. Varnių Motiejaus Valančiaus gimnazija / 11 Klasė/kursas
  • Birutė Kuzminskienė
  • 2004 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą