Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Kita>Sportas>Formulės 1 Grand Prix
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Formulės 1 Grand Prix

  
 
 
1234567891011
Aprašymas

Įvadas. "Grand Prix" istorija: šeštasis dešimtmetis. "Grand Prix" istorija: septintasis dešimtmetis. "Grand Prix" istorija: aštuntasis dešimtmetis. "Grand Prix" istorija: devintasis dešimtmetis. "Grand Prix" istorija: dešimtasis dešimtmetis. Šiuolaikiniai F-1 bolidai. Geriausi pilotai. Michael Schumacher. Kimi Raikkonen. Fernando Alonso. Formulės 1 reikšme pasauliui. Kuo Formulė 1 patraukė mano akį...

Ištrauka

Iki dabartinių pasaulio čempionatų rengimo, autosporto istorija skaičiavo jau daugiau negu pusę amžiaus. Atsiradusi 19 amžiaus pabaigoje autosporto disciplina iki šių laikų pasiekė aukšto išsivystymo lygį. Buvo sukurta ir puikiai funkcionavo tarptautinė organizacija – Tarptautinė pripažintų autoklubų asociacija AIACR vėliau perorganizuota į Tarptautinę automobilių federaciją – FIA, jungianti ir koordinuojanti viso pasaulio autoklubų veiklą. Prasidėjo reguliarūs nacionalinių klubų Didžiųjų prizų rungtinių rengimas, parengtas pagal vieną tarptautinį reglamentą Grand Prix, kurį kūrė AIACR. Formulės Grand Prix, tapusiai vienai iš prestižiškiausių autosporto disciplinai pasaulyje, bolidai tapo galingi ir super greiti aparatai, su kuriais buvo bandomos naujovės, po to panaudojamos serijiniuose automobiliuose. Užimti vietą mašinos kokpite norėjo visi autosportininkai. Esant didelei konkurencijai, Didžiųjų Prizų pilotais tapdavo geriausi pasaulio vairuotojai. Niekas nepasikeitė ir dabar...

"Grand Prix" istorija: šeštasis dešimtmetis

Žvelgiant iš dabarties, anų laikų "Grand Prix" bolidai visiškai nepanėšėjo į aukščiausių technologijų sportinius automobilius. Tačiau savo laiku jie paliko tokį pat įspūdį, kaip ir jų "vaikaičiai" dešimtojo dešimtmečio pabaigoje: tai buvo technikos stebuklai, skirti skristi nepakilus nuo žemės. Juos sudarė važiuoklė, piloto kabina, gaubtas, variklis, degalų bakas, ratai – ir ničnieko daugiau!
Visiems pirmosios kartos F-1 pasaulio čempionatų automobiliams bendras vienas dalykas – priekyje įtaisytas variklis. Tačiau nuomonės išskyrė jau rengiant jo koncepciją. Pagal taisykles galima buvo naudoti ir įprastus variklius, ir motorus su kompresoriais, kurie degimo kameras pripildydavo suspausto oro. Įprastų "įsiurbiamųjų" variklių darbo tūris buvo apribotas iki 4,5 litro, o agregatų su kompresoriais – iki 1,5 litro.
Tipiškos važiuoklės pagrindas buvo vamzdžių rėmas. Degalų bakas pūpsodavo už piloto ir formuodavo bolido paskuigalį. Šie techniniai sprendimai atitiko ketvirtojo dešimtmečio sportinių automobilių konstravimo metodiką. Tačiau nenumaldomai artėjo revoliucija ir šioje srityje. Kelrode galėjusi tapti "Cisitalia–Porsche 360" su varikliu per vidurį dėl finansinių priežasčių lenktynių trasos nepasiekė.
1955 metų liepos 16 dieną į "Formulę-1" pateko dar viena beveik nepastebėta naujovė, kuri netrukus pasirodė esanti neprilygstama. Anglijos "Grand Prix" startavo "Cooper" pilotas australas Jackas Brabhamas. Jo vairuojamame automobilyje dviejų litrų "Bristol" variklis buvo įmontuotas pilotui už nugaros. Tokia konstrukcija jau nuo 1959 metų pasirodė esanti labai perspektyvi, tad automobiliai su varikliu priekyje iš automobilių sporto karalienės varžybų netrukus buvo išstumti visiems laikams.
Iki 1957–ųjų pabaigos degalus buvo galima rinktis laisvai. Pavyzdžiui, "Mercedes" teikė pirmenybę tokiai receptūrai: 45% benzolio, 25% metilo alkoholio, 23% lėktuvų benzino, 3% acetono ir 2% nitrobenzolio. Likę du procentai tebėra paslaptis iki šiandien.
Anų laikų pilotai pasižymėjo riteriškumu arba teisingiau – garbingumu. Pavyzdžiui, 1956 m. Peteris Collinsas, pats pretendavęs į čempiono titulą, per lenktynes Moncoje perleido savo "Ferrari" bolidą komandos draugui J.M.Fangio. Tik šio kilniaširdiško poelgio dėka argentinietis ketvirtą kartą tapo pasaulio čempionu.
Po 1958 metų Portugalijos "Grand Prix" teisėjai ketino diskvalifikuoti "Ferrari" pilotą anglą Mike’ą Hawthorną. Pastarąjį išgelbėjo aršiausias varžovas tautietis Stirlingas Mossas, kuris FIA atstovams davė neteisingus parodymus. Susumavus sezono rezultatus trūko tik vieno taško, kad asmeninės įskaitos nugalėtoju būtų tapęs ne Hawthornas, o jis. Čempionu Mossas taip niekad ir netapo… ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-05-24
DalykasSporto referatas
KategorijaKita >  Sportas
TipasReferatai
Apimtis11 puslapių 
Literatūros šaltiniai0
Dydis36.52 KB
Autoriussiopas
Viso autoriaus darbų8 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas8
Mokytojas/DėstytojasA. Vencienė
Švietimo institucijaŠiaulių Gegužių vidurinė mokykla
Failo pavadinimasMicrosoft Word Referatas F-1 (done) [speros.lt].doc
 

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 11 puslapių 
  • Šiaulių Gegužių vidurinė mokykla / 8 Klasė/kursas
  • A. Vencienė
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą