Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Kita>Sportas>Pagrindinių krepšinio motorinių judesių aprašymas, jų mokymas ir psichologiniai mokymo aspektai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Pagrindinių krepšinio motorinių judesių aprašymas, jų mokymas ir psichologiniai mokymo aspektai

  
 
 
1234567
Aprašymas

Krepšinio žaidimo charakteristika. Judesių mokymo ypatumas - mėgdžiojimas. Judėjimo įgūdis ir jo formavimas. Krepšinio technikos veiksmų klasifikavimas. Judesių atlikimo psichologiniai pagrindai. Nusiteikimo motyvo principai.

Ištrauka

Krepšinio žaidimo charakteristika

Krepšinio žaidimas yra sudėtinga, dinamiška, organiškai susijusių, vienas kitą sąlygojančių veiksnių sistema, o taip pat kiekvieno žaidėjo pastangų bei gebėjimų rezultatas. Vienas iš ryškiausių krepšinio bruožų yra žaidimo situacijų įvairumas ir nuolatiniai pokyčiai aikštelėje. Tų situacijų įvairumą lemia žaidėjų fizinis, taktinis bei netgi psichologinis parengtumas. Kitas krepšinio žaidimo bruožas yra dinamiškumas, netolygi žaidimo situacijų kaita, kiekybiškai ir kokybiškai keičiantis situacijai aikštelėje ir bendravimo tarp žaidėjų santykiams. Prie krepšių žaidimo situacijų daugėja ir tolygiai aktyvėja žaidėjų tarpusavio santykiai. Aikštės viduryje situacijų mažiau, todėl ir santykiai yra ramesni. Taip pat žaidėju tarpusavio supratima ir santykius lemia rungtynių eiga, svarba, žaidimo laikas bei rezultatas.
Žaidėjo gebėjimas tinkamai veikti įvairiose situacijose priklauso nuo žaidimo eigos vystymosi, galimų veiksmų variantų suvokimo, nuo žaidėjų galimybių bendradarbiauti aikštelėje, nuo žaidėjo galimybės greitai gauti bei apdoroti reikiamą informaciją bei pasirinkti optimalų sprendimą konkrečioje situacijoje. Čia svarbi signalinė galvos smegenų žievės funkcija. Remiantis grįžtamojo ryšio ir numatymo mechanizmais, galima išmokyti žaidėją tikslingai veikti įvairiomis situacijomis.
Pradedantis žaidėjas supranta žaidimą kaip labai bendrą įvairių situacijų, kurias jungia tik žaidimo taisyklės, vaizdą. Po truputį patirdamas sėkmę ar nesėkmę tam tikrose situacijose žaidėjas pradeda suprasti ryšį tarp jų, pradeda atsirinkti teisingus ir neteisingus sprendimus. Treniruojantis šis gebėjimas tobulinamas ir žaidėjas pagaliua geba gerai skirti situacijas pagal jų isorinius ir vidinius panašumus. Vėliau žaidėjas sugeba atskirti atsitiktines situacijas nuo standartinių ir numato dėsninga tų situacijų raidą. Skyrimo procesas turi dvi kryptis: pirma, situacijos jungiamos, apibendrinamos pagal jų tipiškus bruožus bei požymius; antra, tos situacijos atrenkamos pagal smulkesnius požymius.
Aukščiausia mąstymo forma – kūrybinis mąstymas žaidėjui būdingas tada, kai reikia spręsti visai nežinomus taktinius uždavinius. Mąstyti yra daug sudėtingiau kaij apmąstymams laiko nera daug ir reikia priimti greitą ir teisingą sprendimą.

Judesių mokymo ypatumas - megžiojimas

Sudėtingas kompleksinis judėjimo atsakas į partnerių ir varžovų veiksmus bei jų sudarytas situacijas vadinamas judamaja veikla. Krepšininko veikla yra neapibrėžta, tai yra fantazijos vaisius, gimstantis žaidėjo galvoje. Belieka jį tinkamai išreikši ir panaudoti konkrečiose situacijose. Nuo pat mažens jaunuosius krepšininkus reikia mokytį šabloninių judesių prepšinyje bet tuo pačiu nerdausti jiems improvizuoti bei žaisti savo malonumui. Sėkmingo mokymo sąlyga ir pagrindas yra tiklingas mokytojo, trenerio ir mokinio, žaidėjo bendradarbiavimas. Bendravimas cia yra tarpusavio sąveika, sudėtingi žmonių kontaktai, atsirandantys iš bendrų poreikių veikloje, apimantys keitimąsi informacija bei patirtimi, suvokimą ir supratimą. Kiekvienas mokymas yra individualizuotas: situacijų sprendimai yra individualūs, priklausantys nuo kiekvieno žaidėjo ypatybių, gebėjimų bei asmeninių galimybių. Toks požiūris ne tik padeda veiksmingai tobulinti technikos veismus bet ir pratina jaunus žaidėjus ieškoti tinkamiausių žaidimo situacijų sprendimų, ugdo pasitikėjimą. Mokant jaunuosius žaidėjus būtina įvertinti kiekvieno krepšininko kūrybingumą, emocionalumą bei fizines galias. Pernelyg griežti reikalavimai bei informacijos smulkinimas gali tapti jaunųjų žaidėju kūrybingumo stabdžiu.
Vaikų ir paauglių gebėjimas mėgdžioti yra svarbi prielaida sėkmingam technikos veiksmų bei derinių išmokimui. Galima tai palyginti su mokymu vaikščioti: vaikas mokosi vaikščioti ne galvodamas o matydamas gyvą pavyzdį ir bandydamas atkartoti tai savo jėgomis. Patyrimas atveda vaiką prie sekmingo mokymosi vaisiaus.
Ir mokantis krepšinio judesių reikia tik gero pavyzdžio, o ne sausos teorijos ar žodžių.
Megdžiojimas yra geras tada kai jaunieji žaidėjai kopijuoja kažkokią idėją, megina ją panaudoti pritaikydami sau. Žinoma tokiu aiškinimo būdu treneris turi sužadinti žaidėju susidomėjimą, troškimą. Galima panaudoti žaismingumą, idomias frazes bei įtraukti visa grupę. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-05-11
DalykasSporto referatas
KategorijaKita >  Sportas
TipasReferatai
Apimtis5 puslapiai 
Literatūros šaltiniai0
Dydis13.9 KB
AutoriusRimvydas
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasD. Mickevičienė
Švietimo institucijaLietuvos Kūno Kultūros Akademija
Failo pavadinimasMicrosoft Word referatas judesiu valdymo [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 5 puslapiai 
  • Lietuvos Kūno Kultūros Akademija / 3 Klasė/kursas
  • D. Mickevičienė
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą