Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Kita>Sportas>Fizinis aktyvumas ir dažniausiai pasitaikančios traumos
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Fizinis aktyvumas ir dažniausiai pasitaikančios traumos

  
 
 
12345678910111213141516171819202122
Aprašymas

Įvadas. Fizinio aktyvumo nauda. Fizinis aktyvumas ir sveikata. Dažniausiai pasitaikančios traumos. Fizinių pratimų įtaka žmogaus organizmui. Išvados.

Ištrauka

Fizinis ugdymas – ugdymo dalis, padedanti formuoti auklėtinių higieninį, dorovinį, estetinį, kūno kultūros santykį su savo kūnu. (Jovaiša)
Fizinis ugdymas turi būti privalomas kiekvienoje mokykloje, ir negali taip būti, kad mokinys dėl kažin kokių priežasčių negali dalyvauti fizinėje veikloje. Jeigu jis negali pilnavertiškai sportuoti su visais mokiniais, jam turi būti individualizuojamas krūvis pagal jo galimybes, arba gydytojo rekomendacijas. Vaikai, kurie nedalyvauja fizinėje veikloje, dažniau serga, būna užsidarę savyje, jiems blogiau sekasi mokslas, serga įvairiomis širdies ir kraujagyslių ligomis, kankina antsvoris.
Čia pasistengsiu išnagrinėti dvi visiems aktualias problemas:
a) Netaisyklinga laikysena ir stuburo iškrypimas bei kitos traumos;
b) fizinio aktyvumo reikšmė kūnui.
Daugelis susimąsto rūpintis savo išvaizda, kai jau būna per vėlu. Todėl reikia fiziškai treniruotis, mankštintis nuo pat jaunystės, nuo pradinių klasių. Vaikas kuris aktyviai sportuoja nuo pirmos klasės nesiskundžia nei stuburo iškrypimais, nei kitais negalavimais.




















Fizinio aktyvumo nauda

Visi kalba apie sportą. Kalba - tik, ar sportuoja? Tuo tarpu kiekvienas gydytojas pasakys, kad kaip tik augančiam vaikui būtina sportuoti. Negana apsivilkti sportinę aprangą ir atlikti apšilimo pratimų, tik rimtai imantis sportinės veiklos, susilauksime teigiamų poslinkių gyvenime.
Mūsų dienomis mokslas jau neieško universalaus amžiaus jaunystės eleksyro, jau seniai įrodyta, kad geriausias jaunystės, žvalumo ir jėgos eleksyras- geras fizinis kūno grūdinimas, judėjimas. Mes judame savo raumenų dėka. Raumenys sudaro 35-40% viso kūno masės, todėl labai svarbu, kad jie būtų stiprūs. Jei žmogus nejuda, jo raumenys ima nykti- plonėja skaidulos, jų vietoje išsivysto riebalinis ir jungiamasis audinys, susilpnėja jėga, sumažėja raumenų apimtis ir elastingumas, žmogus pasidaro neveiklus, suglemba. Tik fizinis darbas, fiziniai pratimai, sportas neleidžia šiems neigiamiems reiškiniams vystytis. Treniruotuose raumenyse būna kur kas daugiau kapiliarų, kurie geriau raumenis aprūpina maisto medžiagomis, deguonimi. Sportuojantis žmogus išsiugdo gražias kūno formas bei laikyseną, sugeba gražiai ir plastiškai judėti. Štai kodėl taip svarbu sportuoti nuo vaikystės.
Daugelį kamuoja klausimas, kokią sporto šaką geriausia pasirinkti?
Trylikamečiui nuobodu treniruotis ant skersinio, lygiagrečių, jį labiau traukia sportiniai žaidimai. Ten daugiau laisvės, išradingumo.
Penkiolikmečiui dėl jau žinomų vystymosi ypatumų draugų pasiūlytas tempas ne visuomet priimtinas, todėl jo netraukia sportiniai žaidimai, jis mieliau pasirenka tas sporto šakas, kur labiau gali pasireikšti individualios savybės, kur krūvį gali pasirinkti pagal savo išgales. Jausdami savo kūno netobulumą, šio amžiaus jaunuoliai daug vilčių deda į atletizmą. Neskubėk! Tavo organizmas dar neprisitaikęs prie padidinto apkrovimo. Dėl pernelyg ištįsusio skeleto tavo širdis ir plaučiai nepakankamai aprūpins deguonimi smarkiai apkrautus raumenis.
Septynioliktieji, devynioliktieji metai - laikas, kai raumenys įgyja savybę diferencijuotis, kai ji sugeba susidurti su didesniu fiziniu krūviu, kai juos geriau, negu bet kada, galima "išmokyti" koordinuotumo.
Dėl neproporcingai didelio fizinio krūvio gali per anksti sukalkėti kaulų augimo zonos ir sutrikti skeleto augimas. Paprastai skeleto kaulėjimas baigiasi tik apie 25-26 metus.
Nors ir kiek besitreniruotum sunkiojoje atletikoje, grakščių judesių neišsiugdysi, jei neišmoksi lengvai ir laisvai slidinėti, nusileisti nuo stataus kalno, nesugebėsi grakščiai čiuožti. Na ir būtinai reikia išmokti plaukti. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-05-09
DalykasSporto referatas
KategorijaKita >  Sportas
TipasReferatai
Apimtis20 puslapių 
Literatūros šaltiniai10
Dydis34.85 KB
Autoriusausra
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasE. Maciulevičienė
Švietimo institucijaLietuvos Kūno Kultūros Akademija
Failo pavadinimasMicrosoft Word fa ir traumos [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 20 puslapių 
  • Lietuvos Kūno Kultūros Akademija / 3 Klasė/kursas
  • E. Maciulevičienė
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą