Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Kita>Sportas>Sveikatos stiprinimo programų sudarymo metodinės kryptys
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Sveikatos stiprinimo programų sudarymo metodinės kryptys

  
 
 
1234567
Aprašymas

Sveikatos stiprinimo programų sudarymo metodinės kryptys. Sveikatos stiprinimo programos rengimas jungia sekančius etapus. Kanados standartizuotas Fizinio pajėgumo testas. Kai kurie svarbūs akcentai realizuojant 7 pakopą "Programos sudarymas". Poveikio modelis Kauno sportininkų testavimo ir reabilitacijos centre. Treniravimo principai. Treniruotės metodai. Izometrinė treniruotė. Izotoninė treniruotė. Izokinetinė treniruotė. Pagrindinės rekomendacijos. Didesnio intensyvumo treniruotė. Pagrindinės rekomendacijos.

Ištrauka

Tradiciškai fizinis pajėgumas apibrėžiamas kaip "sugebėjimas žvaliai ir gyvai atlikti kasdienines užduotis be pernelyg didelio nuvargio ir su pakankama energija aktyviai ilsėtis ir susidurti su nenumatytais įvykiais". Tinkamai parinkti ir reguliarai atliekami fiziniai pratimai lavina specifinius fizinio pajėgumo komponentus, stiprina žmogaus sveikatą.

Fiziniai pratimai yra gera priemonė sprendžiant visus keturis pagrindinius medicinos uždavinius:

gydyme,
reabilitacijoje,
ligų profilaktikoje
sveikatos stiprinime.

Kiekvienas asmuo yra unikalus. Lygiai taip pat tinkamiausi fiziniai pratimai nėra vienodi visiems asmenims. Geriausią efektą duos tokie pratimai, kurie atitiks žmogaus amžių, lytį, sveikatos stovį, jo gyvenimo būdą, fizinį pasirengimą ir fizinį aktyvumą.

Galima santykinai skirti sekančias svarbiausias sveikatos stiprinimo fiziniais pratimais metodines kryptis:
• Lavinti sveikatai svarbias fizines ypatybes (bendrąją ištvermę, raumenų jėgą, lankstumą).
• Lavinti "atsiliekančias" sveikatai svarbias ypatybes.
• Užsiėmimai pagal pomėgius, aktyvus poilsis
• Individualių žmogaus sveikatos problemų sprendimas

Susijusių su:

• Širdies kraujagyslių sistemos ligomis
• Laikysena
• Stresais
• Viršsvoriu
• Diabetu, ktitais medžiagų apykaitos sutrikimais
• Nugaros skausmais
• Sąnarių problemomis
• Nepakankamu lankstumu
• Reabilitacija po susirgimų
• kitais susirgimais.

Sveikatos stiprinimo programos rengimas jungia sekančius etapus:

• Medicininę kontrolę
• Fizinio pajėgumo testavimas
• Sveikatos stovio ir fizinio pajėgumo vertinimas
• Programos sudarymas
• Užsiėmimai (treniruotės)
• Užsiėmimų efekto įvertinimas
• Programos koregavimas – tikslinimas, naujos programos sudarymas
• Užsiėmimai (treniruotės)

Daugelis asmenų pradėję fiziniais pratimais stiprinti sveikatą meta šiuos užsiėmimus, motyvuodami tuo, kad jų sveikata pablogėjo: pradėjo skaudėti raumenis, sąnarius, jaučiasi nuovargis, pablogėjo darbingumas ir kt. Be abejo, jie teisūs vertindami savo jutimus ir savo sveikatą. Išvada, kurią būtina padaryti apibendrinant šiuos atvejus yra vienareikšmė: jų pasirinkti fizinai pratimai, pasirinktas fizinis krūvis buvo neadekvatus, neatitiko jų pasirengimo ir jų sveikatos stovio.
Visos fiziniais pratimais sveikatą stiprinančios metodikos rekomenduoja laikytis laipsniškumo principo, t.y. fizinį krūvį didinti lėtai, laipsniškai derinant jį su organizme vykstančiais adaptaciniais kitimais. Šio principo realizavimas pradedamas nuo taip vadinamo įvadinio periodo. Asmenys keliatą pastarųjų gyvenimo metų neatlikinėję fizinių
pratimų tik palaipsniui turi įsijungti į šią veiklą, kontroliuoti organizmo reakcijas, nepersitempti. Daugelis pasaulio fizinio aktyvumo mokyklų teigia, kad šio įvadinio periodo trukmė būtų ne mažesnė kaip 6 savaitės
Žemiau pateikti du pavyzdžiai iliustruojantys sveikatos stprinimo fiziniais pratimais programų rengimo eigą:

1 pavyzdys: Žemiau trumpai pateikta pagrindinės idėjos kurias skelbia metodinis leidinys supažindinantis su Kanados standartizuotu Fizinio pajėgumo testais.
Kanados standartizuotas Fizinio pajėgumo testas(CSTF) – tai "priemonių rinkinys skirtas įvertinti specifinius fizinio pajėgumo komponentus, paskatinti žmones didinti savo fizinį aktyvumą". Čia įeina standartizuoti antropometriniai matavimai, aerobinis pajėgumas, raumenų jėga, lankstumas ir raumenų ištvermė. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-04-23
DalykasSporto namų darbas
KategorijaKita >  Sportas
TipasNamų darbai
Apimtis7 puslapiai 
Literatūros šaltiniai8
Dydis24.15 KB
AutoriusAleksandras
Viso autoriaus darbų30 darbų
Metai2003 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaKauno technikos kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word SVEIKATOS STIPRINIMO PROGRAM SUDARYMO METODINS KRYPTYS [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Namų darbai
  • 7 puslapiai 
  • Kauno technikos kolegija / 2 Klasė/kursas
  • 2003 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą