Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Kita>Sportas>Lankstumas ir jo lavinimas
   
   
   
3
naudingas +3 / nenaudingas 0

Lankstumas ir jo lavinimas

  
 
 
123456789101112
Aprašymas

Įvadas. Lankstumo tipai. Lankstumo ugdymo metodika. Lankstumo lavinimo priemonės ir metodai. Pagrindinės rekomendacijos lavinant lankstumą. Lankstumo vertinimas. Lankstumo lavinimo pratimai. Išvados.

Ištrauka

Optimalus sąnarių paslankumas lemia judamojo aparato funkcinę veiklą. Lankstumo praradimas yra senatvės pradžia. Nei jėga, nei ištvermė senstant taip greitai nemenkėja kaip lankstumas. Tai sukelia pokyčiai sąnariuose. Senstant atsiranda degeneracinių pokyčių, silpnėja raumenys, mažėja sąnarių paslankumas. Tai neigiamai veikia judamąjį aparatą ir įvairias gyvybiškai svarbias organizmo funkcijas. Raumenų grupės, kurios yra nuolat įtemptos, netenka tamprumo, prasideda raumenų disbalansas, sukeliantis pagrindinių raumenų grupių jėgos ir tamprumo disproporciją. Raumenų trumpėjimas ir silpimas dažnai yra įvairių traumų priežastis.
Lankstumas – tai gebėjimas atlikti sąnarių didelės amplitudės judesius.
Lankstumą lemia šie vidiniai veiksniai:
• raumeninio audinio tamprumas;
• sąnarių struktūros;
• sausgyslių, raiščių tamprumas;
• oda;
• nervinė raumenų reguliacija;
• vidinė raumenų temperatūra.
Lankstumui turi įtakos ir išoriniai veiksniai:
• paros laikas;
• aplinkos temperatūra;
• lytis;
• amžius;
• psichinė būsena;
• treniruotumas.
Lankstumo tipai. Aktyvusis lankstumas – gebėjimas atlikti raumenų didelės amplitudės judesius. Pasyvusis lankstumas – daromas judesys arba išlaikoma tam tikra kūno dalių padėtis veikiant išorinėms jėgoms. Lankstumas skirstomas į dinaminį ir statinį. Statinis lankstumas - galimybė išlaikyti įgytą pozą ar padėtį.
Lankstumo lavinimo poveikis:
1. gerėja raumenų kraujotaką,
2. raumenys saugomi nuo traumų,
3. jie atpalaiduojami,
4. sumažinamas raumenų skausmas,
5. stiprinama raumenų jėga ir ištvermė,
6. gerinama raumenų nervinė reguliacija,
7. neleidžiama kauptis senėjimo pigmentui,
8. gerinama laikysena.

Lankstumo ugdymo metodika

Ugdant lankstumą būtina laikytis šių metodinių nurodymų:
1. Vienkartinė mankšta nepadės ugdyti lankstumo, jei pratimai nebus kartojami daug
kartų. Vienkartinis raumenų raiščių tempimas efekto beveik neduoda. Geriausia pratimus atlikti serijomis.
2. Lankstumo pratimus reikia atlikti per rytinę mankštą, pratybų pradžioje, viduryje per poilsio pauzes ir pratybų pabaigoje derinant su atsipalaidavimo pratimais.
3. Kartu su tempimo pratimais į pratybas reikia įtraukti ir jėgos pratimus, ne vien gerinančius lankstumą veikiant kūno svoriui (pvz., špagatas), bet ir stiprinančius raumenis, dalyvaujančius atliekant kovinės dvikovės veiksmus.
4. Lankstumo pratimus reikia atlikti taip, kad dažnai kartojami jie padėtų pasiekti lankstumo ribą. Atliekant pratimus reikia sukaupti valios pastangas ir, pavyzdžiui, pasilenkus į priekį išbūti 3-5 sekundes. Pratimus reikia atlikti ne staigiai, bet spyruokliuojant. Atliekant pratimus su svoriu, porinius pratimus, jėgą naudoti reikia labai atsargiai.
Labai svarbus dubens sąnarių, liemens, pečių juostos ir kojų sąnarių spec. lankstumas. Skiriamas aktyvus ir pasyvus lankstumas. Lankstumui ugdyti naudojami padidintos amplitudės pratimai. Lankstumas, kaip ir kitos fizinės ypatybės, reguliariai nesimankštinant blogėja. Studentų lankstumas lavinamas tokiais pratimais:


Lankstumo lavinimo priemonės ir metodai
1. Dinaminio tempimo pratimai.
2. Statinio tempimo pratimai.
3. PNF –refleksinis tempimas.
1. Dinaminio tempimo pratimai – tai spyruokliuojantys, didelės amplitudės per trumpą laiką ir didele jėga daromi judesiai. Šie pratimai paprastai atliekami serijomis, kiekvieną kartą didinama judesių amplitudė, kol pasiekia maksimumą. Nepertraukiamų kartojimų, sudarančių seriją, skaičius turi būti pakankamai didelis (ne mažiau kaip 8 – 12). ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-05-08
DalykasSporto referatas
KategorijaKita >  Sportas
TipasReferatai
Apimtis10 puslapių 
Literatūros šaltiniai6
Dydis121.38 KB
AutoriusMardo
Viso autoriaus darbų6 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas2
Failo pavadinimasMicrosoft Word Lankstumas ir jo lavinimas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 10 puslapių 
  • 2 Klasė/kursas
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+3
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą