Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Kita>Sportas>Sporto reikšmė jaunam organizmui ir sveikatai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Sporto reikšmė jaunam organizmui ir sveikatai

  
 
 
123456
Aprašymas

Kokią sporto šaką geriausia pasirinkti? Taisyklingos sėdėsenos požymiai. Ne taisyklinga sėdėsena. Pasekmės. Pratimai taisyklingai laikysenai ugdyti. Krūvis. Išvados.

Ištrauka

Visi kalba apie sportą ir kiekvienas gydytojas pasakys, kad augančiam vaikui būtina sportuoti. Ne gana apsivilkti sportinę aprangą ir atlikti apšilimo pratimų, tik rimtai imantis sportinės veiklos, susilauksime teigiamų poslinkių gyvenime.
Mūsų dienomis mokslas jau neieško universalaus amžiaus jaunystės eleksyro, jau seniai įrodyta, kad geriausias jaunystės, žvalumo ir jėgos eleksyras - geras fizinis kūno grūdinimas, judėjimas. Mes judame savo raumenų dėka. Raumenys sudaro 35%- 40% viso kūno masės, todėl labai svarbu, kad jie būtų stiprūs. Jei žmogus nejuda, jo raumenys ima nykti - plonėja skaidulos, jų vietoje išsivysto riebalinis ir jungiamasis audinys, susilpnėja jėga, sumažėja raumenų apimtis ir elastingumas, žmogus pasidaro ne veiklus, suglemba. Tik fizinis darbas, fiziniai pratimai, sportas neleidžia šiems neigiamiems reiškiniams vystytis. Treniruotuose raumenyse būna kur kas daugiau kapiliarų, kurie geriau raumenis aprūpina maisto medžiagomis, deguonimi. Sportuojantis žmogus išsiugdo gražias kūno formas bei laikyseną, sugeba gražiai ir plastiškai judėti. Štai kodėl taip svarbu sportuoti nuo vaikystės.
Daugelį kamuoja klausimas, kokią sporto šaką geriausia pasirinkti?
Trylikamečiui nuobodu treniruotis ant skersinio, lygiagrečių, jį labiau traukia sportiniai žaidimai. Ten daugiau laisvės, išradingumo.
Penkiolikmečiui dėl jau žinomų vystymosi ypatumų draugų pasiūlytas tempas ne visuomet priimtinas, todėl jo netraukia sportiniai žaidimai, jis mieliau pasirenka tas sporto šakas, kur labiau gali pasireikšti individualios savybės, kur krūvį gali pasirinkti pagal savo išgales. Jausdami savo kūno netobulumą, šio amžiaus jaunuoliai daug vilčių deda į atletizmą. Neskubėk! Tavo organizmas dar neprisitaikęs prie padidinto apkrovimo. Dėl pernelyg ištįsusio skeleto tavo širdis ir plaučiai nepakankamai aprūpins deguonimi smarkiai apkrautus raumenis.
Septynioliktieji, devynioliktieji metai- laikas, kai raumenys įgyja savybę diferencijuotis, kai ji sugeba susidoroti su didesniu apkrovimu, kai juos geriau, negu bet kada, galima "išmokyti" koordinuotumo.
Dėl ne proporcingai didelio fizinio krūvio gali per anksti sukalkėti kaulų augimo zonos ir sutrikti skeleto augimas. Paprastai skeleto kaulėjimas baigiasi tik apie 25-26 metus.
Nors ir kiek besitreniruotum sunkiojoje atletikoje, grakščių judesių neišsiugdysi, jei neišmoksi lengvai ir laisvai slidinėti, nusileisti nuo stataus kalno, nesugebėsi grakščiai čiuožti. Na ir būtinai reikia išmokti plaukti.
Tokiame amžiuje svarbiausia visapusiškumas. Tinka ir sportiniai žaidimai, ir legvoji atletika, ir gimnastika, ir boksas, imtynės, plaukimas, žodžiu, tos sporto šakos, kurios į darbą įjungia visas raumenų grupes, sudaro palankias sąlygas ir vidaus organams, ypač širdžiai bei plaučiams tobulėti.
Geriausias yra vandens sportas, ypač plaukimas. Čia vienodai į darbą įsitraukia visi raumenys, gerai treniruojasi plaučiai, dėl to smarkiai padidėja gyvybinė plaučių talpa, sustiprėja širdies darbas, be to, vanduo ramina tavo amžiuje įaudrintą nervų sistemą.
Dviratis smarkiai apkrauna kojas, ne treniruoja rankų ir varžo kvėpavimą, taigi jis yra vienpusiškas.
Pastabumas ir žaibiška reakcija, drąsa ir ryžtas, kovojant dėl pergalės,- šitie teigiami bruožai boksą iškelia virš kitų spoto šakų. Tačiau boksas turi ir neigemų pusių.
"Nekaltas" nogdaunas ar nokautas (pagal medicininę terminologiją smegenų sukrėtimas ar sumušimas) reikalauja rimto gydymo. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-05-04
DalykasSporto referatas
KategorijaKita >  Sportas
TipasReferatai
Apimtis6 puslapiai 
Literatūros šaltiniai0
Dydis16.98 KB
AutoriusRenata
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2007 m
Klasė/kursas12
Failo pavadinimasMicrosoft Word Sporto reiksme jaunam organizmui ir sveikatai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 6 puslapiai 
  • 12 Klasė/kursas
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą