Išplėstinė paieška
 
 
 
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Motorika

  
 
 
123456789101112131415
Aprašymas

Raumenų adaptacija prie fizinių krūvių. Raumenų jėgos lavinimo ypatumai. Lankstumo lavinimo ypatumai. Motorinės veiklos energetika. Širdies, kraujagyslių (ŠKS) ir kvėpavimo sistemų veikla fizinio krūvio metu. ŠKS funkcija fizinio krūvio metu. Kvėpavimo sistemos funkciniai ypatumai fizinio krūvio metu. ŠKS ir kvėpavimo sistemos adaptacija prie fizinių krūvių. Aplinkos įtaka motorinei veiklai. Motorikos augimas, vystymasis, brendimas ir sportas. Motorikos augimo bei vystymosi ypatumai. Motorikos vystymasis mokykliniame amžiuje. Priešmokyklinis amžius. Mokyklinis amžius.

Ištrauka

Nėra tokio judesio, kuriam atlikti nereikėtų raumenų jėgos ar ištvermės. Vienais atvejais jų reikia dau¬giau, kitais - mažiau. Raumenų jėga - tai raumenų, sugebėjimas įveikti kiek galima didesnius pasiprie¬šinimus. Raumenų, galingumas - tai atliekamo judesio greičio ir jėgos rezultatas, kuris yra didžiau¬sias, kada raumenys įveikia pasipriešinimą ne didesnį kaip 30-40 proc. maksimaliai galimo. Patys galingiausi žmonės nebūtinai yra patys stipriausi, nes norint išvystyti didelį galingumą būtina didelio greitu¬mo savybė. Svarbu žinoti, kad raumenų maksimali jėga, maksimalus galingumas ir maksimalus susitrauki¬mo greitis (esant labai mažiems pasipriešinimams) charakterizuoja skirtingas raumens ypatybes. Todėl rau¬muo skirtingai adaptuojasi (prisitaiko) prie jėgos, greitumo ir maksimalaus galingumo reikalaujančių prati¬mų, vadinasi, turi skirtis šių skirtingų raumens ypatybių lavinimas.
Raumenų savybės lavinamos efektyvinant nervų ir raumenų mechanizmus. Pvz., efektyviau dirbant nervų mechanizmams gali padidėti raumens susitraukimo jėga, nors jų masė gali nepakisti. Toks raume¬nų jėgos padidėjimas stebimas treniruočių pradžioje ir dirbant palyginti su dideliais išoriniais pasiprieši¬nimais (ne mažesniais kaip 60-80 proc.). Be to, norint lavinti nervų mechanizmus, būtina stengtis kiek galima greičiau įveikti išorinius pasipriešinimus. Lavinant nervų mechanizmus gerėja raumenų koordina¬cija ir jų aktyvacija.
Vėlesniuose treniruočių etapuose lavinama raumenų jėga labiau padidėja dėl raumenų susitraukimo baltymų (aktino, miozino ir kt.) kiekio padidėjimo (hipertrofija). Be to, manoma, kad raumenų masė gali padidėti ir dėl raumeninių skaidulų skilimo (hiperplazijos). Raumenų masė ir jėga didėja nuo treniruo¬čių, kurių metu raumuo privalo įveikti tokio dydžio pasipriešinimą, kurį gali pakartoti apie 10-15 kartų. Dirbant su tokiais pasipriešinimais ir tiek kartų labiausiai lavėja raumenų jėga ir raumenų masė. Reiktų prisiminti, kad raumenų masės prieaugis labai priklauso nuo endokrininių liaukų, kurios išskiria hormo¬nus (ypač testosteroną, augimo hormoną, insuliną ir kt.), efektyvumo. Lavinant raumenų jėgą ir raumenų masę nebūtinai turi padidėti (gali net ir sumažėti) raumens susitraukimo ir atsipalaidavimo greitis.
Raumenų jėgą galima lavinti, raumenims susitraukiant įvairiais režimais: izometriniu, koncentriniu, ekscentriniu ir kitais mišriais. Po jėgos lavinimo treniruočių ir ypač po darbo ekscentriniu režimu dažnai jaučiamas raumenų skausmas. Tai natūralu ir to nereikia bijoti, jei jis nėra labai didelis. Seniai pastebėta, kad kitą dieną raumenų skausmas būna didelis, jei buvo atliktas darbas lipant laiptais žemyn, o ne aukš¬tyn arba kai atliekami šuoliai su giliu amortizuojančiu pritūpimu. Būna ir taip, kad raumenų skausmas išsilaiko ilgiau kaip 2-3 dienas. Tada galima sakyti, kad treniruočių krūvis buvo per didelis. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-11-25
DalykasSporto referatas
KategorijaKita >  Sportas
TipasReferatai
Apimtis14 puslapių 
Literatūros šaltiniai3
Dydis27.89 KB
AutoriusAušra
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas0
Švietimo institucijaPakruojo "Atžalyno" gimnazija
Failo pavadinimasMicrosoft Word motorikos ref. [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 14 puslapių 
  • Pakruojo "Atžalyno" gimnazija
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą