Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Kita>Sportas>Ištvermės ir lankstumo lavinimas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Ištvermės ir lankstumo lavinimas

  
 
 
123456789
Aprašymas

Įvadas. Ištvermės skirstymas. Lankstumo lavinimo metodika. Ištvermės lavinimo uždaviniai, priemonės ir metodai. Mokykloje skiriami pratimai lankstumui bei lavinimo poveikis. Atsipalaidavimo priemonės.

Ištrauka

Ištvermė labai reikalinga žmogui. O ją savo ruožtu lemia pagrindinių organizmo sistemų funkcinis lygis. Kita vertus, fiziniai pratimai, ugdantys ištvermę, teigiamai veikia gyvybinius organizmo procesus: stiprina raumenis, kraujotakos ir kvėpavimo sistemų pajėgumą, CNS funkciją, aktyvina energijos apykaitos procesus raumenyse ir kt. Ištvermė ir fizinis darbingumas – labai artimos sąvokos, ištvermė ir nuovargis – tiesiog priešingos. Ištvermė įvairiose veiklos sferose skiriasi. Skirtinga ji ir įvairioje sportinėje veikloje. Ypač tai išryškėja dirbant skirtingos trukmės darbus. Skirtumus lemia mechaninės energijos gamyba raumenyse, jos ypatumai. Ištvermės pagrindą sudaro kraujotakos ir kvėpavimo sistemų funkcinis lygis. Šių sistemų veiklą tobulinti labai padeda ištvemę ugdantys pratimai, todėl nepaprastai didelė reikšmė teiktina ją ugdančioms priemonėms bei metodams.
Lankstumas – tai gebėjimas atlikti didelės amplitudės judesį. Lankstumą lemia šie veiksniai:
• Lytis ( mergaičių sąnariai 20-30 proc. paslankesni negu berniukų);
• Amžius ( lanksčiausi būna maži vaikai, vėliau lankstumas mažėja);
• Paveldėjimas ( žmonės vystosi esant skirtingam genetiniam pradui; paveldimi raumenų ir sąnarių struktūra, judėjimo veiklos gebėjimai);
• Fizinių pratimų turinys ( dėl greičio ir jėgos pratimų trumpėja raumenys, kartu mažėja raumenų elastingumas, judesių amplitudė, blogėja lankstumas ir t.t.);
• Aplinka ( lankstumo pratimai daromi tik gerai įšilus, todėl vėsiu arba šaltu orou juos reikia daryti ypač atsargiai, šilčiau apsirengti).



Ištvermės skirstymas

Pagal gebėjimą nugalėti nuovargį atliekant įvairios trukmės ir pobūdžio pratimus skiriama: 1) ilgo darbo ištvermė – gebėjimas įveikti nuovargį dirbant ilgiau kaip 8 min. 2) jėgos ištvermė – gebėjimas įveikti nuovargį nugalint didelį pasipriešinimą. 3) greitumo ištvermė – gebėjimas įveikti nuovargį atliekant didžiausio intensyvumo darbą. 4) koordinacinė ištvermė – gebėjimas nepavargti veikloje, kurioje labiausiai ugdomi koordinaciniai gebėjimai. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-11-10
DalykasSporto namų darbas
KategorijaKita >  Sportas
TipasNamų darbai
Apimtis5 puslapiai 
Literatūros šaltiniai4
Dydis13.04 KB
AutoriusAnzelina
Viso autoriaus darbų5 darbai
Metai2003 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasČepulėnas
Švietimo institucijaLietuvos Kūno Kultūros Akademija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Vika cepulenui [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Namų darbai
  • 5 puslapiai 
  • Lietuvos Kūno Kultūros Akademija / 2 Klasė/kursas
  • Čepulėnas
  • 2003 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą