Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Kita>Sportas>Ištvermės samprata, lavinimo ir kontrolės technologijos: baidarių ir kanojų irklavimas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Ištvermės samprata, lavinimo ir kontrolės technologijos: baidarių ir kanojų irklavimas

  
 
 
1234567
Aprašymas

I užduotis. Tolygusis metodas. Pakaitinis metodas. Tempo metodas. Kartotinis metodas. Intervalinis metodas.

Ištrauka

Sporto šaka – baidarių ir kanojų irklavimas. Lietuvoje varžybai vyksta 2 dienas, tarptautinese varzybai (Europos čempionatas, Europos jaunių – jaumo čempionatas, Pasaulio ir pasaulio jaunių čempionatai) varžybai vyksta 4 dienas. Varžybinė trukmė, priklauso nuo rungčių kiekio.Tai gali būti nuo vieno užplaukimo į dieną iki net 8, jei sportininkas turi įveikti skirtingos distancijos ir dar komandinėje valtyje. Nuotolio įveikimas trunka nuo 1-5 min, bei 35 min iki kelitu valandu, priklauso nuo nuotolio ilgio(200m, 500m, 1000m, bei maratonas). Varžybinį nuotolį baidarininkai – kanojininkai įveikia 3-5 m/sek. t.y. 13-17 km/val. vidutiniu greičių. Kiekvieno yrio ciklo metu irkluotojas prie irklo mentės prideda 15-25 kg jėgą. Tačiau visos rungtys išdėstytos programoje taip, kad sportininkės po kiekvienos rungties galėtų atsigauti ir pasiruošti kitai rungčiai (jei reikia atlikti specialų apšilimą). Poilsis tarp rungčių būna apie 30min.-1h. laiko. Rungtynių diena prasideda dažniausiai apie 9 ryto iki 6-7 vakaro, su petrauka nuo 13 iki 15 valandos. Kadangi irklavimo varžybos pradedamos iš ryto ir baigiamos vėlai vakare. Sportininkai jose dalyvauja dvi dienas iš eilės (ar 4 ). Tokiam varžybų krūviui reikia specialiai rengtis. Todėl treniruotės yra ilgos ir sunkios.
Varžybų nuotolio įveikimo metu irkluotojas privalo pilnai išnaudoti vasą savo fizinų ir psichinių jėgų potenciala ir būtent:
1. ištvermę,
2. raumenų jėgą,
3. judesiu greitumą,
4. judesių koordinaciją (technika),
5. valios pastangos, sugebėjimą susikaupti, vykdant užduotį.
Visi šie elementai vienodai apsprendžia pasiektą sportinį rezultatą. Tačiau svarbiausias vaidmuo priklauso ištvermei. Visi kiti elementai taip pat turi būti išvystyti ir efektyviai pasireikšti nuotolio įveikimo metu, tačiau visus jungia ištvermės elementai. Todėl irkluotojams daugiausia tenka kalbeti apie jėgos ir greičio ištvermę.
Greičio ištvermė – sugebėjimas išvystyti ir ilgą laiką palaikyti didelį valties greitį. Ji pasireiškia varžybų metu arba įveikiant kartotines atkarpas.
Jėgos ištvermė – irkluotojo sugebėjimas atlikti daugkartinius pratimus, reikalaujančius jėgos pasireiškimo.
Pirmiausia reikia ugdyti bendrąją ištvermę, o tik jos pagrinde specialiąją.
Bendra ištvermė – sportininko sugebejimas ilgą laiką, dirbti mažo arba vidutinio intensyvumo darbą (10-15 km bėgimas, 15-25 slidinėjimas, 1-3 km plaukimas ir kt.).
Specialios ištvermes – sugebejimas nuplaukti valtimi ilgą nuotolį optimaliu greičiu. Tokie pratimai, kaip 2-3 nuotolio tarpų irklavimas po 20-40 min., palaikant reikiamą greitį arba ilgį ( iki 30 km) nuotolių irklavimas ir parodo specialios ištvermės išugdymo lygį.
Laboratoriniai testai, kuriais yra nustatomas treniruotumas ištvermei tai: MDS; PWC170; laktato kiekio nustaymas kraujyje prieš krūvį, vidurį krūvio, gale treniruotės; GPT; ph.
Pedagoginiai testai, kartotiniai pratimai, kuriais nustatoma ištvermė. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-04-26
DalykasSporto namų darbas
KategorijaKita >  Sportas
TipasNamų darbai
Apimtis7 puslapiai 
Literatūros šaltiniai5
Dydis22.5 KB
Autoriusdenisas
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai0 m
Klasė/kursas1
Failo pavadinimasMicrosoft Word Istvermes samprata lavinimo ir kontroles technologijos [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą