Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Kita>Sportas>Vidutiniai ir ilgi nuotoliai, šuoliai žirklėmis, ieties metimas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Vidutiniai ir ilgi nuotoliai, šuoliai žirklėmis, ieties metimas

  
 
 
12345678910
Aprašymas

Lengvosios atletikos pratimų klasifikacija. Lengvaatlečių savaitinio treniruočių plano sudarymo pagrindai. Metikų technikos pagrindai. Paruošiamojo laikotarpio ieties metikų treniruočių struktūra ir pratybos. Ieties ir kamuoliuko metimo technika ir mokymo metodika. Ieties ir kamuoliuko metimo teisėjavimo taisyklės. Šuolių technikos pagrindai. Šuolių technika. Mokymo metodika. Šuolis į tolį žirklėmis. Nušokimas. Mokymo metodika. Vidutinių ir ilgų nuotolių bėgimo technika ir mokymo metodika. Lietuvos lengvaatlečiai – olimpiečiai.

Ištrauka

L.a. yra viena iš pagrindinių ir masiškiausių sporto šakų. Jos pratimų pagrindą sudaro natūralus žmogaus prigimčiai judesiai: ėjimas, bėgimas, šuoliai, metimai (ir daugiakovės).
Pratimai turi savo ypatumus ir ugdo fizines ypatybes, mokėjimus ir įgūdžius. Pratybų metu ugdoma jėga, greitis, ištvermė, lankstumas, vikrumas. Pagal fizinių pratimų ugdymo pagrindu ir pagal atliekamų judesiu pobūdį l.a. pratimai yra tokie: ėjimas, bėgimas, šuoliai, metimai, daugiakovės.
Ėjimas-natūralus žmogaus judėjimo būdas erdvėje. Einant, dirba beveik visi raumenys. Viena iš l.a. varžybų rungčių - sportinis ėjimas. Sportinio ėjimo technika sudėtinga, bet efektyvi. Sp. ėjimas ugdo jėgą, ištvermę, valią. Sp. ėjimo nuotoliai –nuo 1 iki 50 km; vienos, dviejų val.ėjimas (20 ir 50 km. vyrams, 5 ir 10 km. moterims).Ėjimo metu sportininkui draudžiama polėkio fazė, jis privalo nuolat turėti pastovų sąlytį su ėjimo pagrindu.
Bėgimas - natūralus, greitas žmogaus judėjimo erdvėje būdas. Bėgimas - tai labiausiai paplitęs fizinis pratimas, kuris sudaro l.a. pagrindą. Pagr. bėgimo ypatybė-platus jo intensyvumo diapazonas vietos ir higieninių sąlygų atžvilgių. Bėgimas padeda ugdyti pagrindines fizines ypatybes, teidgiamai veikia širdies, kvėpavimo kitų organų veiklą. Bėgimas yra 4 rūšių: be kliūčių, su kliūtimis, estafetinis, natūraliomis sąlygomis (krosas). Bėgimas be kliūčių - bėgama ratu prieš laikrodžio rodyklę, įveikiamas atstumas fiksuojant laiką ar bėgama tam tikrą laiką, fiksuojant įveiktą nuotolį.
Šuoliai- natūralių ar dirbtinių kliūčių įveikimo būdas. Šuoliai-tai pratimai, kai šokama per vertikalias (aukštis, šuolis su kartimi) ir horizontalias (tolis, trišuolis) kliūtis. Šokama iš vietos ir įsibėgėjus. Šuoliai ugdo jėgą, greitumą, vikrumą, orientaciją erdvėje.
Metimai-tai pratimai, kai specialūs įrankiai stumiami (rutulys) arba metami (granata, ietis, diskas, kūjis) siekiant rezultato. Pratimai charakterizuojami stambiųjų raumenų: liemens, pečių, rankų ir kojų darbu. Metimai lavina jėgą, greitumą, vikrumą, lankstumą, mokėjimą sukoncentruoti pastangas. Metimų pratimai priklausomai nuo atlikimo skirstomi į 3 rūšis: 1.už galvos (ietis, granata), 2.su apsisukimu (kūjis, diskas, rutulys) 3.su šoksniu (rutulys).
Daugiakovė-tai l.a. pratimas, kurį sudaro bėgimų šuolių ir metimų rungtys. Daugiakovė harmoningai parengia sportininką, ugdo pagr. fizines ypatybes. Pavadinimas priklauso nuo į ją įeičių rungčių skaičiaus (penkiakovė, septynkovė ir t.t.). Rezultatai nustatomi pagal taškus už kiekvieną rungtį, po to taškai sumuojami.

Lengvaatlečių savaitinio treniruočių plano sudarymo pagrindai

Treniruotė-ilgalaikis pedagoginis sportininkų fizinių ir psichinių savybių tobulinimo procesas siekiant gerų rezultatų. Tai yra pagrindinė sportininko rengimo forma, ilgo darbo rezultatas. Treniruotė tai reguliarios mokomosios pratybos ir varžybos. Treniruotės tikslas-visapusiškas pasirengimas, fizinis tobulinimas, gera sveikata ir gerų rezultatų siekimas. L.a. treniruotės turinį apibudina: 1.Individualios sportininko ypatybės
2.Mokymo ir auklėjimo procesų vienybė. 3.Tikslus treniruočių planavimas, optimalus priemonių ir metodų naudojimas. 4.Treniruotės kontrolė. 5.Treniruotės valdymas. 6.Treniruočių krūvio apskaita ir analizė. 7. Treniruotės būtinas mokslinis pagrindas (treniruotės krūvio apskaita). 8.Treniruotei vadovauja treneris.
Pagrindinė treniruotės proceso organizacinė forma-grupinė ar individuali treniruotė. Visais atvejais turi būti laikomasi taisyklės: intensyvumas užsiėmimo pradžioje ir pabaigoje turi kisti laipsniškai, vadinasi, kiekvieno užsiėmimo turi būti 3 dalys-įvadinė, pagrindinė, baigiamoji.
Sudarant treniruočių programą, būtina vadovautis intensyvumo, visap- usiškumo, specifiškumo, optimalumo, tarpusavio ryšių ir parengimo individualumo principais.Vienas iš svarbiausių treniruočių programos uždavinių-pasirinkti tinkamas treniruočių priemones, metodus ir juos nuosekliai išdėstyti savaitės, mėnesio, etapo mikrocikluose.Reikia juos kaitalioti priklausomai nuo etapų ciklų. Savaitės ciklų treniruočių programose didžiausias dėmesys turi būti skiriamas: 1)pagrindiniai treniruočių krypčiai (greitumo, ištvermės ugdymas, technikos tobulinimas, kompleksinių uždavinių sprendimas); 2)treniruotės krūvio dydžiui (krūvio dydis per savaitė, treniruočių skaičius, krūvio apimtis ir intensyvumas); 3)treni-ruotės krūvio dinamikai; 4)treniruotės krūvio pobūdžiui (pirmiausiai taikomoms priemonėms ir metodams); ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-11-18
DalykasSporto referatas
KategorijaKita >  Sportas
TipasReferatai
Apimtis10 puslapių 
Literatūros šaltiniai9
Dydis27.75 KB
AutoriusArturas
Viso autoriaus darbų20 darbų
Metai2005 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasDarius Radžiukynas
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word lengvoji atletika ref [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 10 puslapių 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 3 Klasė/kursas
  • Darius Radžiukynas
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą