Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Kita>Sportas>Mankštos pratimai
   
   
   
-2
naudingas 0 / nenaudingas -2

Mankštos pratimai

  
 
 
1234567
Aprašymas

Mankštos pratimai. Kad mankšta nedarytų žalos, siūlome laikytis šių rekomendacijų. Pratimų pavyzdžiai. Devyni efektyviausi pratimai pilvo raumenims stiprinti.

Ištrauka

Atlikdami mankštos pratimus, turime pasidomėti ar jie yra saugūs ir veiksmingi. Reguliariai darant pratimus, kurių poveikis yra traumuojantis, po kelerių metų gali išryškėti mikrotraumų pasekmės, o mes net nesuprasime tikrosios jų priežasties. Negalima kategoriškai skirstyti visų pratimų į draudžiamus ir leidžiamus – tai dažnai priklauso nuo to , kas, kada ir kaip juos atlieka. Gero fizinio parengtumo sportuotojui tam tikras pratimas gali būti saugus, o prasto parengtumo arba pavyzdžiui riboto lankstumo – jau rizikingas. Didelę įtaką turi prasimankštinimas, krūvio dozavimas, pratimo technika.
Kai kurie pratimai kasdieninei mankštai nerekomenduojami, bet yra patogūs, išmatuoti, apskaičiuoti, atliekami vienodu režimu, todėl naudojami kaip testai. Jeigu jie nebus daromi reguliariai, žinoma, nespės sužaloti sveikatos.
Taisyklingai atliekant pratimus neturi būti juntamas skausmas. Tai organizmas siunčia pavojaus signalus, kurių privaloma paisyti.

Kad mankšta nedarytų žalos, siūlome laikytis šių rekomendacijų:
Per stipriai nelenkti kelio sąnario.
Pritupiant nesukti kelių į vidų.
Pratimo metu nesulaikyti kvėpavimo.
Vengti per didelės amplitudės judesių, dėl kurių pertempiami sąnariai, raiščiai ir sąnario kapsulė.
Vengti staigių spyruoklinių (balistinių) judesių atliekant tempimo pratimus.
Vengti judesių, kurių metu itin stipriai spaudžiami tarpslanksteliniai diskai. (pvz., staiga atlošiama galva, mojama koja atgal ir pan.).
Svarbu taisyklingai spyruokliuoti atliekant šuoliukus; be to reikia avėti avalynę, judesį amortizuojančiais padais.
Išvengti sportinių traumų padeda tempimo pratimai. Raumenis ir raiščius jie daro elastingesnius, sąnarius – lankstesnius, intensyvina kraujotaką raumenyse. Tempimo pratimus siūloma atlikti pramankštos pabaigoje ir baigiant pratybas. Ypač reiktų vengti staigaus spyruokliavimo bei tempimo iki skausmo – tokie veiksmai gali traumuoti judėjimo aparatą. Tempimo pratimai veiksmingi, jei atliekami atpalaidavus raumenis.
Keletą dažniausiai atliekamų rizikingų arba "svarstytinų" pratimų pavyzdžių pateikė JAV fizinio parengtumo ir aerobikos asociacijos AFAA, taip pat Tarptautinės šokių pratimų asociacijos IDEA. Vietoje jų yra siūloma atlikti panašius bei saugesnius pratimus.

PRATIMŲ PAVYZDŽIAI
1. Juosmeninės stuburo dalies tarpslankstelinius diskus žaloja įvairūs kojų mostai atgal, ypač išsilenkiant per juosmenį. Šis pratimas taip pat gali žaloti ir kaklinę dalį, jei galva staigiai atlošiama atgal. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-11-13
DalykasSporto namų darbas
KategorijaKita >  Sportas
TipasNamų darbai
Apimtis6 puslapiai 
Literatūros šaltiniai0
Dydis70.84 KB
AutoriusMantas
Viso autoriaus darbų5 darbai
Metai2004 m
Klasė/kursas1
Mokytojas/DėstytojasK. Puodžiūnas
Švietimo institucijaAleksandro Stulginskio universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mankstos pratimai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Namų darbai
  • 6 puslapiai 
  • Aleksandro Stulginskio universitetas / 1 Klasė/kursas
  • K. Puodžiūnas
  • 2004 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
-2
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą