Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Kita>Sportas>Jėgos ugdymo metodikos
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Jėgos ugdymo metodikos

  
 
 
123456789
Aprašymas

Daugiaserijinė sistema. Vienos serijos sistema. Didelio masto sistema. Apgaulės sistema. Išsekimo serijų sistema. Priverstinų pakartojimų sistema. Deginimo sistema. Trijų serijų sistema. Mišrių serijų sistema. Dvigubos progresijos sistema. Antplūdžio sistema. Funkcinė izometrija. Trikampio sistema. Nuo lengvo prie sunkaus sistema. Nuo sunkaus prie lengvo sistema. Skirtingų svorių sistema. Negatyvi sistema. Super viršsvorių sistema. Pirmenybės sistema. Poilsio pauzių sistema. Išskaidytos rutinos sistema. Blic programa. Izoliuotų pratimų sistema. Super pompos sistema. Super serijų sistema. Super lėta sistema.

Ištrauka

Yra išskiriamos 26 sistemos, arba programos, ugdančios jėgą. Metodikomis jų, mano manymu, pavadinti negalima, nes jos gali sąveikauti tarpusavyje įvairiomis variacijomis.
1. Daugiaserijinė sistema. Ji dažniausiai susidėdavo iš 2-3 apšilimo serijų bei kelių pasipriešinimo serijų nekeičiant pasipriešinimo dydžio. Ji tapo populiari praeito amžiaus V dešimtmetyje. Tai dabartinės daugiaserijinės sistemos pirmtakė. Dabar laikoma, kad optimalus pasipriešinimo dydis bei pakartojimų skaičius daugiaserijinėje sistemoje reikalauja išsamesnių tyrimų. Vystant jėgą, kai kuriems daugiasąnariniams pratimams optimaliausia yra mažiausiai 3 serijos, susidedančios iš 5-6 pakartojimų.
2. Vienos serijos sistema. Kiekvienas pratimas atliekamas tik po vieną seriją. Tai viena seniausių pasipriešinimo pratimų sistemų. Pirmą kartą publikuota 1925 m.. Pirminė, originali vienos serijos sistema susidėjo iš kelių didelio pasipriešinimo pratimų pakartojimo serijoje, su 5 min. pauzėmis tarp pakarojimų. Vienos serijos sistema dar ir dabar pakankamai populiari. XI dešimtmetyje tuometinis didžiausias pasipriešinimo pratimų įrangos gamintojas rekomendavo atlikti 8-10 pakartojimų. Atlikus tyrimus, buvo pastebėtas statistiškai patikimas jėgos prieaugis naudojant vienos serijos. Kaip bebūtų, taipogi buvo įrodyta, kad vienos serijos sistema (1 serija/10 pakartojimų) parodė statistiškai patikimai mažesnį jėgos prieaugį nei naudojant daugiaserijinę sistemą (3 serijos po 10 pakartojimų), arba naudojant periodizuotą sistemą, kurioje pirma serija-10 pak., antra – 5 pak., trečia – iš 3 pak., kiekvienai serijai taikant sunkų pasipriešinimą. Vertikalaus šuolio rezultatų pagerėjimas buvo pastebėtas tik taikant periodizuotą sistemą. Šis tyrimas aiškiai parodo daugiaserijinės programos pranašumą prieš vienos serijos sistemą. Taipogi periodizuotos daugiaserijinės sistemos pranašumas pastebėtas vystant jėgą bei galią. Neseni tyrimai rodo, jog pasipriešinimo pratimai duoda pagrindinį efektą pokyčiams ląsteliniame lygyje, taip pat juos taikant lėčiausiai netenkama jėgos nustojus treniruotis. Ši informacija parodo, kad vienos serijos sistema gali nesuteikti ląstelinės adaptacijos, reikalingos ilgalaikiam jėgos ir galios palaikymui. Greitesnis jėgos prieaugio netekimas su mažesniais pasipriešinimo krūviais parodo, kad vienos serijos programa nėra pats geriausias pasirinkimas besiruošiančiam dalyvuti varžybose atletui. Jam nustojus pasipriešinimo treniruotes, jėgos prieaugio greitai netenkama (per 4 sav.). Bet ši sistema pravarti neturint laiko atlikti pasipriešinimo pratimams 3-4 sav. Trukmės fazėj sezoniniam progresui. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-11-13
DalykasSporto referatas
KategorijaKita >  Sportas
TipasReferatai
Apimtis7 puslapiai 
Literatūros šaltiniai0
Dydis16.57 KB
AutoriusMantas
Viso autoriaus darbų5 darbai
Metai0 m
Klasė/kursas1
Failo pavadinimasMicrosoft Word Jegos Ugdymo Metodikos [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą