Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Kita>Sportas>Kūno pramankštos pratimai taisyklingos laikysenos ugdymui
   
   
   
-1
naudingas 0 / nenaudingas -1

Kūno pramankštos pratimai taisyklingos laikysenos ugdymui

  
 
 
123456
Aprašymas

Šokis. Laikysena. Tikslai. Uždaviniai. Kaip patikslinti, ar laikysena nesutrikusi? Netaisyklinga vaikų laikysena. Netaisyklingos laikysenos rūšys. Korekcija. Profilaktika. Pasiūlymai.

Ištrauka

Šokio menas dabar vadinamas choreografija. Pati sąvoka atsirado senovės Graikijoje – graf reiškė rašyti, o choru graikai vadino didelį žmonių susibūrimą linksmo ar liūdno įvykio metu. Laikui bėgant ir įsigalėjus tradicijoms žodis "Choreografija" ėmė reikšti ne tik šokio užrašymo "mokslą", bet įgijo žymiai platesnę prasmę.
Šokis – viena iš svarbiausių liaudies kūrybos apraiškų. Jo kilmė susijusi su darbu ir emocinės žmogaus išgyvenimais.
Šokis – tai viena iš meno formų, meninė vaizdą kurianti žmogaus judesių ir kūno padėčių derinys. Tam tikros judesių sistemos išreiškia žmogaus emocijas, charakterio bruožus, santykį su tikrovę, įvairius jausmus, apibendrintas mintis bei idėjas. Paprasčiausius šokio judesius sudaro tam tikrų kūno padėčių ritmingi kaitaliojimai, kojų, rankų ar galvos judesių pakartojimai.
Visi šokiai skirstomi į buitinius ir sceninius, pastarojo rūšys: klasikinis (svarbiausia baleto išraiškos priemonė), charakterinis, estradinis, modernusis ir.t.
Choreografijos pamokos I-IV klasėse vedamos vietoje vienos kūno kultūros pamokos. IV klasėse dažniausiai choreografijos pamokoms valandų nelieka, nes pradedama mokytis užsienio klabą ir panašiai. Pagal specialiai parengtas programas (bendroji, individualiosios) dėstoma : lietuvių folklorinio šokio pagrindai, liaudies, liaudies sceninio šokio, sportinio, sportinio buitinio, mados šokių ir pan. pagrindai.pamokose mokoma žingsnių, derinių, susikabinimų, šokių, ratelių, žaidimų. Vedamos mankštos. Mokoma buitinio ir sceninio šokio elementų, kurie siejami su liaudies tradicijomis ir papročiais.
Choreografijos pamokų paskirtis – vaikus šokiu auklėti ir mokyti grakščiai judėti, bendrauti. Šiose pamokose ugdoma mokinio estetinę nuovoką, kūrybinė iniciatyva, vaizduotė, bendravimo kultūra, muzikalumas, artistiškumas, siekiama, kad vaikai dalyvautu kūrybinėje veikloje, mokėtu išgirsti suvokti grojamą, dainuojamą muziką, judėti pagal muziką, išmoktu šokio pagrindus, brangintų savo tėvų tradicijas (liaudies apeigas, papročius), lavintu savo kūną ir laikyseną.
Choreografija šių dienų mokykloje turėtų užimti svarbią vietą šalia muzikos, dailės, etikos, etninės kultūros, kūno kultūros, gimtosios kalbos, tarpusavio bendravimo psichologijos, etnokultūros ir panašiai. Mums turi rūpėti visybiškas vaikų ugdymas.
Šių laikų skubančioje visuomenėje labai svarbu atkreipti dėmesį į vaikų laikysena. Daugelyje mokyklų suolai nepritaikyti pagal vaikų ūgį. Vaikai skaito ir rašo per mažuose arba per dideliuose suoluose. Trūksta pataltpų vaikų mokymui, todėl, mokyklose būna dvi pamainos: iš ryto mokosi pradinukai, o popietų ateina vyresnių klasių moksleiviai ir sedi pradinukams skirtuose suolose. Vaikai auga ir sedėdami mažuose suoluose, ne jų ūgiui skirtuose sukrypsta atsiranda laikysenos ydos. Todėl labai svarbu vaikų laikysena rūpintis nuo pat mažų dienų, nes buvo atliekami tyrimai, kur O. Juškelienė ištyrusi 791 Vilniaus miesto darželinuką ir pradinuką, nustatė, kad 46,9 % ikimokyklinių įstaigų auklėtinių ir 44,3 % pirmaklasių kūno laikysena buvo asimetrinė.

Laikysena – jūsų vizitinė kortelė
Ankstyvoje vaikystėje laikysena – kultūros lygio atspindys ir auklėjimo problema, ir ji priklauso nuo to, kaip šeimoje dirbama, ilsimasi, kokios šeimos vertybės. Šiuolaikiniame buto interjere vyrauja madingi, bet ne funkcionalūs baldai ir užkimšta daiktais erdvė.
Ar daugelyje šeimų naudojami specialūs baldai moksleiviams, atitinkantys vaiko fiziologiją ir augimą? Tai jau greičiau reta išimtis. Netgi turtingose šeimose naudojami baldai – stalai ir kėdės – pritaikyti suaugusiesiems.
Laikysenos, o atitinkamai ir išvaizdos bei sveikatos problema, turi būti sprendžiama šeimoje, ikimokyklinėse įstaigose ir mokykloje.


Šokio bendrojoje programoje, pagrindinis tikslas: padėti vaikui atrasti ir išplėtoti savo kūrybines galias, gebėjimą reikštis šokio priemonėmis puoselėjant vaiko individualumą bei socialumą. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-11-07
DalykasSporto referatas
KategorijaKita >  Sportas
TipasReferatai
Apimtis5 puslapiai 
Literatūros šaltiniai6
Dydis14.38 KB
Autoriusreda
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2005 m
Klasė/kursas0
Mokytojas/DėstytojasA. Alimas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Kuno pramankstos pratimai taisyklingos laikysenos ugdymui [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą