Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Kita>Sportas>Plaukimas – sporto šaka ir ne tik
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Plaukimas – sporto šaka ir ne tik

  
 
 
123456
Aprašymas

Plaukimo įtaka žmogaus organizmui, Plaukimas - tai sveikata, Neįgalių žmonių plaukimas, Neįgalių žmonių mokymo pagrindai, Gydomasis baseinas, Povandeninis masažas, Plaukiojimas - tai malonumas.

Ištrauka

Didžiausiuose Lietuvos miestuose yra nors po vieną plaukimo baseiną, kur mokoma ne tik plaukti, bet ir vyksta įvairios mankštos vandenyje, treniruojasi pradedantys ir aukštos kvalifikacijos plaukikai.Paklausus žmonių, kas yra plaukimas, daugelis atsakytų, kad tai yra sporto šaka, ir tuojau pat pradeda vardinti sporto šakas susijusius su baseinu ir plaukiojimu,kiti pradeda vardinti įvairiausius sportininkus. Bet, ar jie susimąsto, kad plaukimas gali būti ir ne tik sportas, bet ir sveikata, ir malonumas. Plaukymas – priemonė nuo visų bėdų, tai nepakeičiamas sportas jauniems ir seniems, net ir nusilpusiems, neįgaliems ir persirgusiems kokia nors liga. Jokia kita veikla neatpalaiduoja ir taip nepaskatina visų jų dirbti kaip plaukymas, mat vandenyje mūsų kūnas tampa labai lengvas. Plaukiant stuburui nereikia nešti kone jokios naštos. Kartą per savaitę nueinantieji paplaukyti savo kūnui daro neįkainojamą paslaugą. Lengvas nuovargis yra labai naudingas, tik jokių būdu nedera pervargti. Kiekvienas turi jausti, kiek jam ko reikia. Liautis visada patartina tada, kai dar malonu, kol savijauta gera.
Plaukimo įtaka žmogaus organizmui. Plaukimas – viena tinkamiausia sporto šakų žmonių nuovargiui mažinti, nerviniam stresui pašalinti, sveikatai stiprinti. Specialių judesių vandenyje dėka šalinami judamojo aparato sutrikimai, įgyjamas atsparumas ligoms. Vandens procedūros grūdina jaunimą ir pagyvenusius žmones. Plaukimo poveikis žmogaus organizmui specifinis. Vandens aplinka specifiškai veikia žmogaus organizmą. Vandenyje jį veikia keliančioji jėga, kuri sudaro palankias sąlygas įvairių organizmo sistemų veiklai. Kūno masė vandenyje siekia kelis kilogramus, tai leidžia su mažesnėm pastangom išlaikyti kūną vandens paviršiuje. Kūną vandenyje veikia ir vandens spaudimo jėga. Kuo giliau neriama, tuo didesnis vandens spaudimas. Žmogus vandenyje kelių metrų gylyje jaučia spaudimą į ausų būgnelius. Sugebėjimas išlaikyti didelį vandens spaudimą yra treniruojamasi. Gerai treniruoti žmonės gali pasinerti į kelis dešimčių metrų gylį ir giliau.
Įvairiapusis vandens poveikis teigiamai veikia visas žmogaus organizmo sistemas. Visa tai gerina organizmo atsparumą įvairioms ligoms, stiprina funkcinį žmogaus pajėgumą. Ypač palankiai palukimas veikia besivystantį vaiko organizmą, suformuoja atitinkamą kūno laikyseną, širdies ir kraujagyslių, kvėpavimo bei kitų sistemų darbas. Laisvai plūduriujantis kūnas vandenyje būna lyg nesvarumo būklėje. Tai sumažina arba visai panaikina žmogaus judomojo aparato apkrovą, pastangas išlaikyti reikiamą padėtį vandenyje. Fiziniai pratimai vandenyje natūraliai stimuliuoja vaikų augimą ir vystymąsi.
Plaukikai baseine neturi treniruotis iki sušalimo. Šiuo atveju grūdinimo procesai pereina į peršalimą. Išlipus iš vandens, būtina persirenkti sausais drabužiais, kadangi šlapi maudymosi kostiumai ne vandenyje iš organizmo atima daug šilumos. Grūdinimo procesai daugiausia vyksta odos kraujagyslėse jos tiesiogiai veikiamos šalto ir šilto vandens. Grūdinimui labiau tinka vėsus ir šaltas vanduo. Šaltis mažina odos kraujagyslių išplėtimą ir didina šilumos gamybą organizme. Vėliau kraujagyslės praplatėja ir šildo odą. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-04-30
DalykasSporto referatas
KategorijaKita >  Sportas
TipasReferatai
Apimtis6 puslapiai 
Literatūros šaltiniai8
Dydis9.39 KB
Autoriusdovis
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2003 m
Klasė/kursas0
Failo pavadinimasMicrosoft Word plauk.doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą